Hej.

Är det någon som har något bra sätt att bli kvitt knott?

Vi har fullt med knott då kvällssolen är som bäst.


Tips som tar kål/skrämmer bort dem motttages tacksamt.
 
Hej!!!

Vi har köpt en elektrisk myggjagare "Mr Mosquito", otroligt effektiv ;D ;D

Liiisa
 
Mr Mosquito - är inte det en sån där som man har nån form av "tablett" i och stoppar i vägguttaget?

Finns det något som kan fungera utomhus, t.ex. på uteplats eller altan?

 
Stämmer!!!

Funkar väl rätt hyfsat ute på tex en altan som inte är allt för öppen.....................................
 
Knotten lägger oftast ägg i rinnande vatten, finns det rinnande vatten i närheten som man kan lägga i rör så kan det hjälpa. Det finns också UV-lampor som skall locka BORT insekter, om de sedan också fungerar för knott vet jag inte.
 
Och om det rinnande vattnet är en älv...? ;)
 
Jorg skrev:
Och om det rinnande vattnet är en älv...?  ;)
Det blir ett mycket stort rör ;D

För övrigt så tycker jag att den elektriska myggjagaren funkar fantastiskt. även ute på en altan om det inte blåser iallafall.
 
kurt skrev:
Knotten lägger oftast ägg i rinnande vatten, finns det rinnande vatten i närheten som man kan lägga i rör så kan det hjälpa. Det finns också UV-lampor som skall locka  BORT insekter, om de sedan också fungerar för knott vet jag inte.
Tror i och för sig att knott lägger ägg i sumpmark, inte rinnande vatten.

Fanns ett gift som hette rottinol som man kan använda... Ej lagligt men med tillstånd av länsstyrelsen så.... Har själv bott på ett ställe med seriösa mängder knott, så jag vet att man blir fullständigt galen av det.
 
tackar för många bra svar!
Något rinnande vatten har vi inte på den sidan trädgården.

Ska prova med en myggjagare/uvljus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.