Har en Husqvarna Rider 850-10, en 90-talare som fungerar fin fint.

Dock tänkte jag ge den lite kärlek och byta knivar. Men vad köper man det? Finns det piratknivar?

Mitt aggregat är det 3st knivar på och orginal kan nog vara hur dyrt som helst.

Jag har inget multiklippaggregat men finns det knivar som finklipper mer än vanligt ändå?
 
Det är samma kniv som på Rider 11 med 85 cm bakutkast. Modellen ersattes för 3(?) år sedan. Alla HVA-handlare SKA ha hemma såhär års.

3-pack kostar typ 500 så det är knappast värt att kolla upp pirat. Har inte artikelnumret tyvärr. Singelpack heter 5310050-11 och kostar lite mer/st.

Den lösa spridarkniven på mittenknivfästet behöver du sällan byta, det är inte alls samma slitage på den.

Klippresultatet kan bli bättre med Oregons Gator-knivar, de brukar hacka lite bättre. Ungefär samma kostnad och finns oftast att beställa från de handlare som har Husqvarna. Dock kommer du aldrig kunna få samma resultat som ett riktigt bioclip-däck då formen på kåpan är anpassad för att slänga ut gräset bakåt så snabbt som möjligt.
 
  • Gilla
Winnie the Pooh
  • Laddar…
Jag har sett på blocket att det finns bioklippdäck till rider 11 för ett par tusenlappar. Vet någon om dessa passar?
 
Du måste bygga om hela framvagnen, så det är ganska mycket jobb. Det går givetvis, men det är inte försvarbart, varken ekonomiskt eller tidsmässigt.
 
Ahhh då är det inte intressant. Ska testa med gator knivar tror jag.
 
  • Gilla
didrix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.