Hej.
Ska den samlas så mycket gräs under knivarna bara på några timmar att de fastnar i inåtvänd läge?Den klipper inte våt gräs.Jag får rengöra dem varje kväll ganska jobbigt.Jag köpte roboten(gardena) bl.a för att slippa be grannen klippa gräset när vi är bortresta .Hur är det på era robotar? detta tar bort poängen att ha en robot.Hur mycket ska det glappa mellan knivarna och skivan?Det är typ 2mm.
Mvh

[URL=http://kepkezelo.com/viewer/ij8woqv7l97wevjwe38p.jpg]ij8woqv7l97wevjwe38p_thumb.jpg[/URL]

[URL=http://kepkezelo.com/viewer/ifuwyzsk73363z4pg4nz.jpg]ifuwyzsk73363z4pg4nz_thumb.jpg[/URL]
 
Hur är statusen på gräsmattan och hur ofta går klipparen?
Klipparen ska bara ta någon millimeter på toppen av grässtrået vid klippningen.
 
galento
Vi har aldrig haft nåt sånt problem med våra Automowers
och de går när det regnar också.
 
E etompau skrev:
Hur är statusen på gräsmattan och hur ofta går klipparen?
Klipparen ska bara ta någon millimeter på toppen av grässtrået vid klippningen.
Ytan är ca 260kvm och testar nu klippning måndag,onsdag,fredag mellan kl11-18.Roboten är sileno city 500.Knivhöjden innställd på ca 3.7 på ratten ,vad det är i cm vet ej.Men ska kniven verkligen glappa så mycket?
Kanske bättre fler klipptimmar och höja kniven?
 
@
Z zombi skrev:
Ytan är ca 260kvm och testar nu klippning måndag,onsdag,fredag mellan kl11-18.Roboten är sileno city 500.Knivhöjden innställd på ca 3.7 på ratten ,vad det är i cm vet ej.Men ska kniven verkligen glappa så mycket?
Kanske bättre fler klipptimmar och höja kniven?
Kniven ska "glappa" för att den ska fällas in om den slår emot något hårt. Ställ klipp höjden så att den just så pass tar toppen på gräset. Om du vill att den ska klippa kortare så sänker du ett steg efter några klippningar. Sedan kan du sänka ytterligare ett osv....
 
Använder du originalblad och skruvar?
Skruven har en ogängad del där knivbladet ska kunna snurra runt, och som det sägs, fällas undan om det träffar något hårt.

260 m2 och tre dagars klippning borde räcka bra kan man tycka.
 
Ja de snurrar fritt när de är rena
 
Nyfiken, blir det verkligen ett reellt problem när skivan snurrar? Tänker att kraften bör få rakbladet att snurra ut i position.
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Nyfiken, blir det verkligen ett reellt problem när skivan snurrar? Tänker att kraften bör få rakbladet att snurra ut i position.
Edit: klart det är ett problem för dig, annars hade du inte ställt frågan. Så jag tar tillbaka min fråga :crysmile:
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.