Någon som kan förklara varför mitt nylagda golv knarrar? Ytan under är jämn och jag har använt såväl tarkofoam som ångspärr. Jag har sedan spikat fast golvlisterna helt kant i kant med golvet utan något som helst mellanrum. Vet ej varför det knarrar. Hoppas någon kan hälpa mig.
 
är det spånet eller själva golvet? och är det ett trägolv eller laminatgolv? knirrfritt, knarrfritt överallt innan du la golvet? heelt säker?
 
zsimpey skrev:
är det spånet eller själva golvet? och är det ett trägolv eller laminatgolv? knirrfritt, knarrfritt överallt innan du la golvet? heelt säker?
Det är lagt på betonggolv, trä klick golv. Det är bara i kanterna det knarrar. Om man tar bort listen verkar det inte knarra.
 
såklart. därav ångspärr. missa det. så det är bara mot väggarna det knarrar? kortända såväl som långända? om det är kortsida så kanske du inte slagit ihop ordentlig och det inte låst sig helt, och därför inte är helt i läge och därför knarrar. annars har jag lite mer ideér tyvärr.
 
Vad har du för avstånd mellan golv och vägg (förmodar att det är ett flytande golv)?
 
Jag har typ 2 cm
 
oj vad ska du ha för fotlister då?
 
Vi har kommit på vad det var. På sidan av listen som sätts mot golvet hade det runnit lite färg på så det var det som skavde och lät. Bara ta bort listerna och slipa bort färgen .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.