Finns det någon som vet var man kan få tag på det???
Det får inte vara rostrött!!!
Vi har (hade) valt röd glasmosaik från Höganäs med det kan dom inte leverera nu utan i slutet av Januari det blir ju lite sent med tanke på att vi flyttar in runt Lucia!!
Mvh Maria
 
Hej!
Höganäs har någon klinker som är röd. inte brandbilsröd, lite mörkare. inte vinröd och inte terracotta :)
Värt att kolla upp kanske.
Tror även att dom hade den röda mosaiken.
 
Jag har hittat knallröd mosaik, men fick leta mycket länge innan jag fann det.

Anledningen till detta fick jag reda på var att den röda pigmenten är mycket dålig för mlíljön så den får bara göras i mindre nogräknade länder.

Dessutom var det lätt att det röda inte fäste och man istället fick en knallrosa :surprised:

 
Var hittade du din knallröda mosaik?
Det som gör att det är svårt att få tag på rött är att det är mycket bly i det som går ut i luften vid bränning!!!
 
Är det som ni säger, skulle inte jag ha samvete att sätta rött kakel! Hur rött och fint det än blir inne, är det ju trevligt om det fortsättningsvis får vara grönt ute.
 
Jag har funderat på det ??? men den enda röda som jag ar hittat är inte bränd i rött, utan det är glas mosaik som är lackad med rött på baksidan!!!
Mvh Maria
 
mammamys: Jag hittade mitt I Gbg i en affär nära Astra (mölndal) Skall kolla vad den hette på vägen hem från jobbet idag.

arny:hmmm inte lätt fråga, men det handlar väl om att ge och ta. Ioch med att jag byggt ett hus som kräver mindre energi samt använt lokala entreprenörer så minskar jag frakter och bidrar till miljön.
 
Jag hittade mitt I Gbg i en affär nära Astra (mölndal) Skall kolla vad den hette på vägen hem från jobbet idag.
Svenska Kakel måste det vara! ;D
(http://www.svenskakakel.se/)
 
Marge: Så rätt så
 
Det är ju toppen toppen!! ;D ;D
I morgon ska jag genast åka dit..
Hoppas jag kan hjälpa er någon gång!
Skriver om det var något som föll mig i smaken.....
Mvh Maria
 
Så det är OK att förstöra naturen om det gagnar mina egna syften, eller??? >:(
 
Nu har jag varit på Svenska kakel, det fanns mycket fint men det blev inte rött utan grå stenplattor med järn mosaik!!! jäv...gt fräckt ;D ;D
så nu kan alla sova gott på natten och inte vrida och vända sig pga allt bly!!
hoppas nu att alla sorterar avfall,cyklar till jobbet, man måste ha HYBRID BIL om man nödvändigt vis måste ha bil.
Trevlig helg till er alla
mvh Maria
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.