Hejsan, har nu slipat ventiler, rengjort förgasare, (även provat att ta från en annan klippo) kollat gnista.
men vill inte starta, startar med startgas och går bra när man fått igång den, nu undrar jag, kan en tändspole bli dålig fast det finns gnista? Mvh Lars
 
Startar den och går med startgas vill jag nog tro att felet sitter på bränslesidan, start/choke/primersystemet. Rätt flottörnivå? Ingen tjyvluft?
 
Redigerat:
  • Gilla
Tallguy196 och 1 till
  • Laddar…
Håller jag med Fotografen.

Ventilsätena är också fina?

Tändstiftet bytt till ett nytt av rätt typ?
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Jag är med (nästintill) helt övertygad om att problemet är bränslet.
IOM att den startar med stadsgas så visar ju det att tändningen fungerar.
Kolla så att det kommer fram bränsle.
Är stiftet blött?
Hur länge går den på startgasen?
Går den alls,? på låga varv tex?
Eller dör den om du ökar gasen?
 
Hur mycket choke ger du? Jag får pumpa min 2ggr när den är kall
 
Eftersom den startar då det tillförs mer bränsle (startgas) så betyder det för lite bränsle eller för mycket luft. Säkerställ alla delar och funktioner i tur och ordning.

Skickar med lite tålamod.
 
Om det sitter ett membran i förgasaren så titta på det så det inte har gått sönder.
 
Hej igen, glömde att skriva, klippo exellent, alltså inget membran. Den startar med startgas och då går den bra, inga problem att köra med den och klippa när den väl startat, sitter en blandningsskruv på den, ställer in den så den går bra men startar inte igen när jag stannat den.
 
MultiMan
Prova rucka på bränslekranen några mm. Haft sådant problem med en av mina Klippo att kranen var nästan stopp i när man vred den till ändläget där den egentligen ska vara. Backade några millimeter och maskinen fick tillräckligt med bränsle. Kanske sitter smuts i den men inte tagit isär eftersom det fungerar nu. Rev även ner förgasaren (Keihin tror jag) först men det hjälpte inte.
 
  • Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Min lilla båtsnurra som stått ett par år ville inte trots att jag gjorde rent förgasaren. Sedan jag kört förgasaren i en ultraljudstvätt är den som ny.
Modern bensin kan vara ett h-e...
 
Choke, automatchoke eller primerpump?
Hursomhelst, antingen fungerar inte ditt kallstartsystem, eller så har du tjyvluft.
 
Min Klippo vägrar startar . Startar utan problem med startgas (Carbcleaner faktiskt) och går sedan hela dagen utan problem tills man släpper handtaget då den vägrar starta igen.
Man måste spruta in ny startgas hela tiden att få igång den.
Jag har bytt förgasare men det hjälpte inte.
Om den går hela dagen är det inget fel på bränsle eller gnista....varför är det så svårt med handstart??
 
Vad har du för kallstartsystem, choke eller snapspump?
 
Det gamla vanliga "Tortoise and hare" spak
 
Ingen gummitute-pump på förgasaren?
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.