Trädgårdsmaskinerna tar för mycket garageplats, hojarna ska in under tak så gräsklippare eller snöslunga ska bort. Varför har ingen uppfunnit ett klippaggregat till 5.5hp snöslunga ? det ska vara 1.5m brett så jag klipper gärsmattan på under tre öl, liten åkvagn efter oxå så jag slipper gå. Kan tänka mig att nån uppfinner ett litet snö aggregat till en sketen 60cm klippare men inte lika intressant. Väntat flera år på kineserna men de klarar nog bara kopiera, inte uppfinna.

Tips någon ? Jag har inte tid själv, dessutom passerar jag bara trädgård till o från garaget.
 
det du söker är en tvåhjulstraktor. Till den kan du koppla klippagregat, snöplog, snöslunga, sopvals, slåtterbalk jordfräs etc. Nackdelen är ju då priset.
 
Jo kikat lite o hittat belos redskapsbärare fast de som är till salu verkar rätt slutkörda.
Finns de inga klippaggregat till alla fyrhjuliga motorcyklar ? använder man dem bara till fyllekörning o aldrig nytta ?
 
Däcken på dessa skulle förmodligen riva sönder gräsmattan och dessutom tror jag man skulle råka köra för fort med klipparen. Däremot har jag sett seriösa plogblad till dessa. De är ganska vanliga här i Malmö med att skotta cykelvägar ( dock inte i år).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.