Håller på med lilla badrummet. Det blir klinker på golvet ock sen målat tätskikt på väggarna.
Blir det dumt/opraktiskt utan en sockel av klinker? Blir det fånigt med mönstrad klinker som sockel?
Finns det några tips och erfarenheter därute?
 
Klart snyggare med klinkerssockel! Ger ett mycket bättre helhetsintryck.
 
Ok. Om man funderar på klinker med mönster (marockanskt typ) blir det inte stirrigt att dra upp det mot vägg? Blir det bra att försöka hitta en vit klinkersockel till det?
 
Nej, usch, inte någon klinker sockel enligt mitt tycke. Det känns lite 80-tal...
Det blir ju en liten kant mellan golvtätskikt och vägg men det planar man ut med lite våtrumsspackel.
 
T
Helt klart sockel och en mönstrad sådan kommer inte alls att se konstigt ut. Att köra utan sockel är idioti då det kommer att bli smutsigt nedtill, tänk dig resten av huset utan en sockel när du går och städar längs väggarna......
 
Varför skulle det bli mindre smutsigt med sockel?
Jag förstår inte alls ditt resonemang och tycker precis tvärtom... Vi har delar av badrummen målade och i det ena har vi klinkersockel men inte i det andra. Det är väldigt ofta "äckel" ovanpå klinkersocklen där det fastnar en massa damm och hår etc. när det är fuktigt. I badrummet utan sockel försvinner allt när man skurar golvet eftersom det inte finns någon kant det kan fastna på.
 
Har idag lånat hem den klinker vi antagligen väljer och knäckt till en sockel för att testa. Jag tycker det funkar med en mönstrad sockelrad. I tanken känns utan renare, men det känns bättre skyddat och tåligare vid städning etc med.
Jag får lägga en mjukfogsträng på sockeln innan sista strykningen som Beckers rekommenderar så minimerar jag dammhyllan. ImageUploadedByByggahus.se1394904833.444664.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Larsa
  • Laddar…
finns väl "kakellist" om man vill med....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.