Hej,

Är i begrepp att lägga 9mm klinker men har ett litet pyssel gentemot 3 st trösklar, som sitter lite lågt. Just nu är trösklarna ca 1 mm högre än klinkern när den är lagd bar på betongunderlaget - men sen bygger ju fix:et en del också.

Så min tanke är att att skruva upp tröskeln och höja den genom att lägga 4mm masonit/plywood under tröskeln för att höja den något.

Några tankar om detta eller andra förslag mottaget tacksamt.
 
  • Dörrtröskel i trä, grått golv, vit vägg, del av en sko syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tröskel mellan trägolv och betong, med stövlar i bakgrunden och en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Jag skulle ha tagit bort trösklarna och lagt klinkersen under och sedan återmonterat trösklarna du kommer att få ha me list på den sidan som inte klinkersen ligger motsvarande tjocklek som klinkersen bygger..
Sedan kan det vara så att dörrarna tar i tröskeln men det fixar man med att kapa av dörrarna i nederkant..

Badrumströskeln får man vara försiktig med om mattan är limmad mot tröskeln..
 
R Rejäl skrev:
Jag skulle ha tagit bort trösklarna och lagt klinkersen under och sedan återmonterat trösklarna du kommer att få ha me list på den sidan som inte klinkersen ligger motsvarande tjocklek som klinkersen bygger..
Sedan kan det vara så att dörrarna tar i tröskeln men det fixar man med att kapa av dörrarna i nederkant..

Badrumströskeln får man vara försiktig med om mattan är limmad mot tröskeln..
Tack för svar!

Vill helst undvika denna lösning, dels känns den stor och då det ställer till det lite smått i andra delar och hur plattorna ”passar in” i rummet.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Med en spillbit masonit gratis från närmsta bygghandel - så var de 3 trösklarna höjda med 6mm (la masonit dubbelt). Tröskel med våtrumsmatta lossades bara försiktigt och sedan "puttade" jag in en masonitremsa på några cm bredd in under tröskeln. Löst på dryga 1h. 🙃
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.