Hej!

Jag har en liten toalett på min övervåning, där det ligger en gammal plastmattta på golvet.
Kan jag lägga klinkers direkt på denna matta? Det kommer inte att vara något vattenspill på golvet då toaletten enbart innehåller just toalett och handfat.


Tack.
 
Ja, det kan fungera med ett fix som är anpassat för det. Risken är ju att det i värsta fall kan reagera med plastmattan. Varför vill du inte ta bort mattan?
 
Ta inte bort mattan. Finns ingen anledning. Rugga upp mattan med lite sandpapper och lägg klinkers på det.

Men som ovanstående skrev. Risk finns för reagens mellan fix och matta, men det går ju kolla upp med fixtillverkaren om det ska funka.

Så har jag gjort hemma. Jag la in matta som fuktspärr både på väggar och golv. Är mycket bättre än fuktspärr som man rullar på. Sen har jag klinkat och kaklat. Funkade perfekt efter uppruggning av ytan.
 
Golvet kan ju också behöva styvas lite mer inför klinker.
 
Sant "GoForIt".

Så långt tänkte inte jag. Jag gjorde ju allt från grunden så det var ju en självklarhet för mig, men jag tänkte inte på att man kanske inte vet vad som finns under annars.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.