Jag har en fråga Kan man lägga klinkers på marmorflor målat källargolv? Räcker det med primer före fix? Golvet är målat i mitten på 80- talet när färgen var riktigt farlig och bra. Den sitter stenhårt.
 
Sitter den stenhårt så hade iaf jag valt att lägga plattorna på färgen. Om du har ork så testa att smeta på ett tunt lager kakelfix för att se hur hårt det sitter. I värsta fall kanske ytan behöver ruggas upp (rejält sandpapper) för att det ska bita ordentligt.

Nu kommer jag säkert att få en massa svar om att man enligt regler ska ha det betongrent och ja, ska man göra det enligt konstens alla regler bör man slipa bort all färg men då det säkerligen är måttligt hälsosamt i ditt fall hade jag låtit bli. Det värsta som kan hända är att nån platta släpper. Vill du vara på den säkra sidan så välj en primer för ickesugande underlag men troligen behöver du inte ens prima.

Jag har gjort så vid några tillfällen där kunden insisterat på att låta bli att ta bort färgen och jag har inte fått några som helst signaler om att det inneburit att plattor släppt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.