Hej hej!

Frågar lite allt möjligt idag för att få så bra uppfattning som möjligt inför ett ev husköp.

Nu undrar jag om någon har en prisidé om vad en hall, ett kök och ett badrum skulle kosta att klinkra till, med golvvärme då. Det handlar om ca 30 m2 totalt och klinkern jag hittat kostar 249kr/m2.
Vad kostar arbetet och vad tycker ni, ska man välja vattenslingor eller elslingor?

Just det, jag vet inte vad som ligger under det laminatgolv som för närvarande ligger i hallen, eller under de plastmattor som är i kök och badrum. Visning först imorgon.

Tacksam för all input.


Ps. Huset har el och vattenburen värme idag, byggt på 70 talet och hela badrummet kommer totalrenoveras. Jag vill alltså veta vad, på ett ungefär, arbetskostnaden kan tänkas bli samt vad någon med erfarenhet anser är bättre, vattenledningar eller el.
 
Du ska absolut satsa på golvvärme (vattenburen) Har nyligen köpt sådan. Satsade på frigolitblock med färdiga plåtar i. Och lägger detta på det befintliga trägolvet. Lite dyrare men otroligt smidigt och sen så isolerar ju frigoliten... Ovanpå detta lägger jag golvgips och det avslutande golvet...
Mitt vardagsrum är typ 30kvadrat och materialet kostade 30 000:- men då ska jag tillägga att jag köpte en pump för ca 200kvadrat då jag planerar att lägga golvvärme på hela underplan i framtiden, vilket är lika bara när man ändå kör på ;)
 
Jag la laminatgolv direkt på frigolitblocken, ska Du ha nåt särskilt sorts golv eftersom Du lägger gips emellan? Tror golvgips försämrar effekten av golvvärme då gips inte blir varmt på samma sätt som tex klinkers lr laminat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.