Står i beredskap att bygga hus(ja om vi ska vara ärliga - låta någon annan bygga vårt hus), och många tankar far genom ens huvud. "Gör rätt från början, snåla inte" är något av mina ledord.
Jag har lite undringar som jag skulle vilja ha synpunkter & råd kring:
Detta hus vi nu väljer där ingår inte golvvärme som standard däremot kan man ju få det inlagt mot en stor peng. För mig är det inte såå viktigt däremot så tycker jag att det ska vara golvvärme i badrummen där man har klinkers annars upplevs det så himla kallt.
Men hur är det med klinkers i hall & tvättstuga? Skulle ni välja att lägga flera tusen på att lägga golvvärme i hall & tvättstuga där man egentligen bara passerar som hastigast? Förvisso att det kommer kännas kallt men är det värt det? Man är ju inte gjord av pengar så man får prioritera, det känns som att kanske andra inredningsdetaljer är viktigare än golvvärme i hall & tvättstuga...

Någon med lite tankar & råd så blir jag glad!
 
::)

Är det rätt gissat att inte alla medlemmar av hushållet "passerar som hastigast" genom tvättstugan?

Jag tror du tänker rätt när det gäller badrummen med stengolv. Kallt utan värme.

Jag noterade häromdagen att det tar straxt under två timmar för vattenpölarna efter snöiga skor att torka bort helt i hallen. Därefter blir det bara lite grus kvar. Att slippa ta fram svabben för att få bort vattnet är värt hur många tusen som helst. Samma sak gäller i tvättstugan. Skjortor vill dropptorka, vatten som rinner ur tvättmaskinen - golvet måste självtorka snabbt för att det ska vara praktiskt.
 
He he, tack för ditt svar! Vi tillbringar lika mycket tid i tvättstugan båda, han tvättar och jag viker och tar det därifrån ;-)
Faktiskt så fick ditt svar mig att bestämma mig! Klart som fanken att man ska ha golvvärme i hall & tvättstuga. Tack! Nu kan jag liksom sluta grunna på det.


mvh
 
Dom, av mina polare, som har golvvärme i hallen tycker att det är suveränt.
På vintern får ungarnas kläder ligga på golvet ett tag för att torka. Allt slask försvinner efter ett tag, det är bara att ta sopen och göra ett svep för att få upp gruset.
Jag kommer själv att lägga in golvvärme när jag renoverar min hall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.