Jag har ett problem med min källare. Ungefär en gång om året kommer det in vatten i källaren. Det tycks komma in på golvnivån i "skarven" mellan gamla källaren och källaren i tillbyggnadsdelen av huset.

Källaren i tillbyggnadsdelen ligger nivåmässigt något under källaren i gamla delen av huset. Jag har rivit ut ett gammalt reglat trägolv i källaren på tillbyggnadsdelen som var fuktskadat (förstås). Nu funderar jag på att lägga klinkers istället,samtidigt vill jag få en lösning där vattnet inte kan tränga in i huset (Skarven kanske kan gjutas igen på något sätt?).

Vart hittar man en hantverkare i Stockholmstrakten som kan hjälpa mig med detta? Tacksam för tips!

Peter
 
Vi hade ett liknande problem i våran källare. Vi anlitade en firma som vi va jätte nöjda med. Skicka ett privat meddelande till oss så får du nummret till dom.
 
Hej!

Tack för att ni är beredda att ge tips jag kommer säkert att höra av mig. ;-)

Jag bara undrar varför man inte kan ange namnet på entreprenören/er direkt här under, just denna diskussionstråd heter ju trots allt hantverkare.

Jag har sett forumets regler och där står ju att man inte får göra "reklam" för varor och tjänster. Det tycker jag är bra. För det kan lätt bli ganska tröttsamt om några återkommande försöker göra reklam för sin verksamhet.

Men att ange namn vid enstaka tillfällen när det existerar specifika frågor måste väl vara OK?

Finns det någon moderator som kan dementera/bekräfta?

Det är ju en väldig fördel för mig som konsument om man svarar öppet på denna typ av frågor...för då kan ju andra på forumet gå in och kommentera eventuella förslag.

Peter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.