Hej forum!

3-års projektet måste slutföras - tvättstuga utan tätskikt.

Fördelarrör för varm- och kallvatten går ner i plattan och jag söker förslag på hur det går att lösa golvläggning runt dessa på ett snyggt sätt.
Jag har klinkerplattor likt de som ligger. Jag kan Inte få tag i mindre mosaik i exakt samma nyans.

Mina idéer;
1. Slå sönder klinkerplattor och lägg dessa skärvor runt rören som fattigmans-mosaik.
2. Flytspackla upp och Måla i samma nyans

Tyvärr känns båda förslagen tattiga - hjälp!

Bifogad bild från tvättstuga.

tvattstuga.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hellre punkt 2 än 1 i alla fall.
 
Borra hål i plattan, dela plattan på mitten och lägg ihop runt röret?
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Gör en liten låda runt rören som är öppningsbar med skvallerrör nedtill för läckage.

Så här byggde jag.
DSC_1620.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Röstar också på en låda. Rören var ju inte direkt snygga så en inbyggnad gö att du både slipper se dem och städa runt dem :)
 
Slövarianten är ju att låta det vara som det är och ställa tvättmaskin eller torktumlare framför. Annars tycker jag också att lådan är en bra idé.
 
Jag valde att gjuta (med flytspackel) upp en liten klack som sticker upp några cm, sen avslutade jag helt enkelt med klinkret mot denna klack.
 
Tack för alla förslag.

Snygg lösning Ollo

Gabbe1 skrev:
Jag valde att gjuta (med flytspackel) upp en liten klack som sticker upp några cm, sen avslutade jag helt enkelt med klinkret mot denna klack.
Genialt och enkelt. Så får det bli.

För övrigt är rören nu tvättade och åter vita samt kopparen vacker igen. På bilden syns 30 år gamla rester från en tapetserare som limmade våtrumsmatta och någon annan yrkesgrupp som lät putsbruket falla.

pelpet skrev:
Slövarianten är ju att låta det vara som det är och ställa tvättmaskin eller torktumlare framför. Annars tycker jag också att lådan är en bra idé.
Du beskriver nuvarande lösning ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.