Jag har just lagt klinker i garaget (Biltema) och funderar på om det är fritt fram att braka in med den dubbdäcksförsedda bilen eller om man på något sätt bör skydda underlaget genom t.ex. gummimattor i körspåren. Vad är era erfarenheter?
 
Biltemas är väl genomfärgad granitkeramik? I såna fall är det bara att braka in med kärran.
 
Kör in bilen du. Helt slitagefritt är det däremot inte.
 
Lägg en matta under hjulen. eller en trall kanske. eller sån däringa balkong matta gjord av plast rutor som man bygger ihop.
 
RoTe
Skydda!

Fast jag hade bytt däck... :p
 
Måste man skydda garagegolvet mot dubbdäck bör man på allvar fundera över hur man tänkte när man valde det golvet. Då kunde man ju lika gärna ha kört ekparkett... Garageklinker heter så av en anledning och självklart slits sten på samma sätt som ett rent betonggolv, men inte till den grad att man behöver skydda.
 
Jag hade klinker i mitt förra garage, dock inte BT:s, och dubben var inga problem, jag tror inte de trycker så hårt,
Rivstarter bör kanske undvikas dock, även om det ibland kan kännas nödvändigt att blanda dieselröken med lite gummirök...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.