Hallå! Läst lite överallt här på forumet och andra sidor, har fått en uppfattning av vad ett arbete skulle kosta.

Jag ska alltså lägga klinkers i hall och kök totalt 17 m2 och ha golvvärme under detta.

Det jag ville att hantverkarna skulle göra var att riva laminatgolvet, lägga golvvärmen, flytspackla, lägga klinkern och foga etc... hela alltet.

Detta EXKLUSIVE kostnaden för klinkern skulle gå på 64.800:- / 39.990:- med ROT. Jag bor i Täby norr om sthlm.

Ikväll kommer en till hantverkare för att lämna offert, men vill gärna ha något riktpris, för detta verkar vara ptja... jäkligt dyrt! Tack!
 
T
Sjukt överpris, vad sa den andra hantverkaren?

Är det träbjälklag eller betongbjälklag?

Halvera priset du har fått så ligger du närmare sanningen..........
 
Den andra hantverkaren kom in med erfarenhet i föreningen (jobbar mycket här) och verkade extremt bra. Han frågade om jag skulle riva laminatgolvet etc och sa då att jag skulle vara uppmärksam på att det skulle kunna finnas någon typ av limrester från originalplastmattan som kan ha funnits här. Det kunde inte finnas kvar om golvvärme skulle användas etc.

Stämmer detta?

Det är betong. En lägenhet från -63. Jag ska slita upp laminaten och kika vad som är under, man som sagt... Förra offerten verkade vara dyr! Jag trodde det skulle gå på runt 28.000kr med klinkers! Inte 39900kr utan! Fan.. Lika bra att slänga ut köket då ju...
 
Ska du verkligen ha el-golvvärme? Oftast ingår ju vattenburen värme i avgiften och då är det ju bättre att lägga lågbyggande vattenburen golvvärme så får du värmen "gratis" även i framtiden. Lägger du elburen golvvärme kommer du ju själv vara tvungen att bekosta värmen via elräkningen.
 
Jag får inte röra vattenburna värmen tyvärr. Sen är inte tanken att värmen ska vara på så hårt utan mest hålla en ljummen värme så att man inte känner den typiska "klinker kylan". Eller inför en kommande försäljning, första man känner när man tar av sig skorna: mmmmmmhh,, golvvärme nice!

Jag inväntar offerten från den andra hantverkaren med spänning, men vad säger ni... runt 28.000 inkl klinker för 5800:- låter väl rimligt eller är det fortfarande dyrt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.