I en stor isolerad lada på gården jag köpt ligger det vanlig vägasfalt som golv. Ladan har använts som festlokal och lagerutrymme. Väggar och tak är ordentligt isolerade. Går de att lägga klinker direkt på asfalten för att få ett snyggare golv till festlokalen? Eller är det dömt att misslyckas. Går det att lägga laminatgolv direkt på asfalten?

Behöver ett ytterst billigt alternativ som golv. Ytan är på ca 120 kvm.

Jättetacksam för svar!
 
Lägg någon centimeter cellplast av bättre kvalité (S200 eller liknande) och lägg sen laminat ovanpå är en variant som jag tror skulle fungera bra. Bryter man köldbryggan så gör det väldigt mycket för hur golvet känns.
 
Själv skulle jag satsa på bra primer, fix och klinker(frostfri).
Valet är ditt.
 
Tacksam för svar nån som har fler förslag elelr någon som starkt motsätter sig att lägga klinker direkt på asfalten?
 
Jag protesterar mot asfaltunderlaget. Asfalt är mjukt och risken finns att det blir hela havet stormar.

Om något står på kanten av en klinkerplatta någon längre tid finns risken att den kantrar.

Men ni behöver inte lyssna på mig.
Protte
 
T
Man kan inte lägga plattor på asfalt, kommer att lossna direkt!

Nej, jag röstar för laminat, men slutresultat beror ju på hur jämn asfalten är.
 
Finns det ingen färg att måla asfalten med? Ex tennisplaner utomhus är ju grönmålade ibland. Att lägga laminat på den ytan kommer troligtvis göra att det det blir glipor på sina ställen då luftfuktigheten ändras och golvet dras isär.
 
Intressant tanke. Vad skulle gå att använda för färg på asfalten? Några förslag? Vanlig hederlig lacknafta baserad oljefärg för träfasader och liknande? Kommer förmodligen måla svart eller grå isåfall.
 
Lägga klickgolv direkt på asfalt låter fel...
Råspont eller nåt kanske men det lär väl bli fuktproblem med bägge varianterna.
Konstgräs?
Dock ingen aning om vad det kostar, kanske alldeles för dyrt?
 
Novisfixaren skrev:
Intressant tanke. Vad skulle gå att använda för färg på asfalten? Några förslag? Vanlig hederlig lacknafta baserad oljefärg för träfasader och liknande? Kommer förmodligen måla svart eller grå isåfall.
Denna kanske
http://www.alcro.se/inomhus-Golv-Atelje_Golvfarg.aspx
 
Hur tror ni vanlig oljefärg som är gjord för fasader skulle funka att måla asfaltgolvet med?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.