jag funderar på att sätta ett 30x60 klinker i mitt nya kök, släta marmorliknande plattor, men funderar hur svårt det är. har aldrig satt varken klinker eller kakel innan så tar gärna emot alla tips som finns. läste något om att ha sugploppar på skivan och sedan "styra" dit den med hjälp av handtagen. jag kommer få hjälp av vänner men vill ändå lära mig från grunden själv. just nu är väggarna oerhört ojämna då mycket av putsen/lättbetongen följde med då jag knackade bort den gamla mosaiken så kommer i vilket fall som helst släta till hålen med husfix och därmed också få en jämn vägg (är tanken iaf).

men som sagt, alla tips mottages. mitt motto för hela den här renoveringen för en nybörjare som jag är "hur svårt kan det vara" och jag tänkte fortsätta på den linjen. tack på förhand! :D
 
Du kan göra så här tex.
Kakelkryssen i instruktionen byter du mot kakelsnöre i för fogen lämplig storlek. Kanske svårt med så stora plattor i ett kök. Vet dock inte hur stora väggar du har. För att kapa dem kan du köra med vinkelslip och diamantklinga.
Sugproppar behövs inte. Du kammar fixet och så liksom vrider du plattorna på plats.
 
okej tack 😊. det är inte spec stora väggar, den ena är 1.4 och den andra 1.6. så det blir ju inte jättemånga plattor, då tänker jag mig stt det är lättare 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.