Vad använder ni er av för klinga för att spåra i plywood? Vad har de för profiler?
Cirkelsågsklinga för plywood med märkningen CMT Orange Tools, 50 tänder och rekommenderade användningsinstruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag brukar sällan just spåra i plywood utan snarare massivträ. Men oavsett så är väl en klyvtandad klinga bäst om du spårar i fiberriktningen hos ytfaneret, annars en klinga avsedd för kapsågning.

Ofta är det att föredra att botten på spåret blir plant och då bör du använda en klinga med platta tänder s.k. FTG (Flat Top Grind) istället för ATB (Alternate Top Bevel) som är det allra vanligaste.
 
Är också intresserad av detta, men jag har svårt att söka fram såna klingor. Någon som vet var man hittar dem i Sverige, och gärna om det finns någon budget-variant eftersom jag inte behöver dem jätteofta? Vore snällt med tips!
 
Kan en sådan här fungera: Klyvklinga jag tänker att en del klyvklingor har raka tänder. Om det är för få tänder så det blir grova flisor vet jag ej...
 
Jag har dewalts 24t 300mm klyvklinga till min bordssåg (original), den har växelvis slipade tänder.
 
Cmts notspårsklingor är med raka tänder, fungerar fint tycker jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.