Vi ska lägga nya golv har kollat runt på lite olika alternativ, bla Byggmax och K-rauta. Vi är ute efter ett lättlagt golv som inte bygger mycket, 14 mm klickgolv blir för högt.
Wicander/Arbo golven på 10 mm är intressanta för oss, de sägs vara tysta och varma, mjuka att gå på på grund av korkskiktet. Vilka erfarenheter har ni på forumet av dessa golv? Är de lätta att lägga? Klickfogen kallas CorcLoc 2G.
Ytan sägs vara särdeles slittålig med sin keramiska lack, verkar det stämma också, ni som ev haft golven ett tag?
Har sett billigare fina golv på bl a Byggmax, och undrar självfallet om Wicandergolven är värda sitt pris på 475-500 kvm, det är det där om "varma" golv att gå på som fått oss intresserade av wicandergolven, eftersom golvvärme är uteslutet.
Slutligen; några erfarenheter av att handla från Bjoorn.com?
 
:surprised: ingen som har någon erfarenhet av wicander/ardbo-golven som bl a Bjoorn.com säljer? Åker nog till Byggmax & K-rauta nu och kollar efter mer kända :confused: märken då.
M v h
tjejen som nyss kaklat köket, första kaklingen ever, och det blev fiiint!
 
Vi handlade golv från bjoorn. Det gick fort och smidigt men det golv som vi köpte kändes inte så jättebra. Det var Ek f7 6 mm Resten av golvet köptes på byggmax, 15 mm ek och det känns mycket mer prisvärt. 40 kr billigare per kvadrat
/ bernt
 
Tack för svar,
ska riva linoleummatta idag, får se hur tjock den är och om man kan få plats med 14, 15 cm tjock parkett. De dom har på Byggmax är jättefina. Barlinek heter tillverkaren. År det lättlagt klick eller banka-utav-sjutton-golv mån tro??
 
Det är ganska lättlagt. Men köp en stor "baksmälla" Jag köpte först en klenare variant som "rätade" ut sig. barlinek har ett läggkit som funkar fint. :)
 
Tack för tipsen blm! Gjorde som du sa, köpte barlineks läggkit och det var en bra baksmälla som hållit. Nu är golvet lagt och det blev jättesnyggt! Barlineks mattlackade ek 3-stav. 15 mm rymdes, så det känns gediget att gå på. Men varför kallas det "klickgolv" egentligen? ;) Det har varit rätt mycket bank-bank-bank och ytterligare några bank-bank för att få kortändorna att ta ihop. ;)
 
haha ja det kan man faktiskt undra. Någon gång har jag hört att det klickat : Det blev en hel del bankande för mig också. : )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.