hej jag hade tänt lägga ett klick golv dimräckt på gipsen i relaxen hemma och tänkte fråga hur tålig den är fukt. för det golvet kommer vara bredvid en bastu så det kommer att gå svettigga fötter om kring på det. så min fråga är om fukten hiner dunsta innan det gör någon skadad eller ska man ficksa något tätskikt under klickgolvet eller finns det nåt klickgolv som passar bra till det här???
 
Om du med klickgolv menar laminat, så tål de vatten väldigt dåligt. Det är lätt hänt att de sväller i skarvarna.

Det finns nåt jox man kan ha i skarvarna, som påstås göra golvet tåligare. Jag har försökt använda det vid något tillfälle, men då gick det inte att få ihop golvet.
 
Framför allt blöta rinnande fötter kommer det bli när man har tagit sig en dusch eller snöbad och skall in i bastun igen.
 
okej tack för hjälpen men vad skulle ni rekommenderar?
 
Nån plastmatta blir väl lämpligt.
 
Frågan är lite hur rummet ser ut i övrigt. Är det bara bastun som är där så enda fukten är just från blöta fötter och bastun inte körs alltför blöt med vattenånga mm så skulle det kunna fungera.

Ett tåligt laminatgolv som är ägnad för hall o kontor mm monterad med seal i fogarna brukar tåla mkt snöslask och bör även kunna tåla utanför bastun. Vi är själv 2 vuxna och 3 barn som går in med snöiga stövlar (jämtland) på hallgolvet som är laminat fast för mkt slitage och det har hållit utan problem. Det billiga laminatgolvet i barnens rum har istället svällt av lite saftstänk.

Har du dusch nära också eller blir mkt vattenanvändande i bastun är jag dock tveksam.

Annars är det klinkers, plastmatta eller bergogolv som är enklast och tåligast
 
okej tack för svaren tror jag och farsan vet hur vi ska gå tillväga nu
 
Vilket vore lite intressant att få veta när nu problemet har diskuterats.. ;)
 
vi hade tänkt lägga en golvmatta som är dekorerad med något sten motiv men det är inte säker men det ända som är klart är att det ska vara en golvmatta.
men vet ni några lämpliga sidor man kan köpa mattor på
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.