Jag blir galen!

Har letat och letat efter en klassisk verktygslåda, ni vet avlång i trä med ett längsgående trähandtag. Längs sidorna har den springor där man kan köra ner stämjärn och skruvmejslar. Den ska ledigt rymma koben, hammare, såg och sådant.
Vet någon? Måste jag bygga den själv? Vill inte, hinner inte.
Glad för tips.
 
Loppis
 
Har för mig att det är någon som gör såna fortfarande, i gulmålad plywood med metallförstärkta kanter. Kolla swedol.se, bygma.se, woody.se eller nåt åt det hållet. För det mesta visar det sig dock att man ändå vill ha en egen variant, men det kan ju vara något att bygga vidare på, för de är bara lådan utan inredning.
 
Milkshaken
Ja det finns som sagt nånstans att köpa... Men annars... Har ni ingen byggutbildning på ett gymnasium nära dig? Dom får tillverka såna på en del skolor... fråga om du får beställa en.. Oftast bara materialkostnad.
 
Jag vill också ha en sån att ha snickarverktygen i, har letat men inte hittat.
 
Savopak heter det finska företaget som tillverkar plyfalådorna, som säljs i var och varannan bygghandel. Flinks Järn/BIG-Gruppen har dom.
 
  • 1053528L.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En sådan verktygslåda byggde vi i 9:an på träslöjden... för 27år sedan! tror till och med att den finns kvar..... någonstans.
 
Tack för alla svar o alldeles särskilt Savopak-tipset. BIG-gruppen har en butik i Malmö, så jag plockar upp en där. Det är precis en sån jag letat efter.

Under tiden hann jag snubbla över den här på Hornbach. Alldeles för liten (ja, hammaren är normalstor) men söt på sitt sätt. Och 59:-! Jag köpte två. Man kan kanske ha skruv i dem...
 
  • v-lada.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går ju fortare att skruva ihop en sån än att åka o köpa den....dvs om man har lite material hemma.
 
hnurre skrev:
Tack för alla svar o alldeles särskilt Savopak-tipset. BIG-gruppen har en butik i Malmö, så jag plockar upp en där. Det är precis en sån jag letat efter.
Var i malmö?
Jag måste ha missat den.. :)
 
Jag har byggt tre stycken av skräp och det är inte svårt, så det är mitt tips.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.