Våra snickare har lyckats med att skruva fast vår massiva ekbänkskiva till köksön (140 X 110 cm) upp och ner!!! Det är en tydlig skillnad på vad som är upp och vad som är ned då det inte är fingerskarvade bänkskivor utan en bättre (och framför allt dyrare) kvalité.
Nu har vår byggledare tagit skivan till ett snickeri för att "laga" hålen och slipa om skivan. Hålen syns nu som 8 st mörkare prickar. Vi vill ju självklart beställa en ny skiva då vi tycker att den är förstörd, men enligt byggledaren skulle den vara godkänd!!! Självklart kommer vi att ta upp detta på slutbesiktningen på tisdag, men kommer vi att få rätt??? Hur estetiska är besikningsmännen? Vad jag kallar dundertabbar kanske de ser som mindre skönhetsfel??
Hur har ni andra upplevt besiktningsmännens välvilja att rätta till hantverkarnas missar?
 
Halloj Buffy, ibland har jag fått för mig att vår gemensamma byggare har sparat all skit till mig, men det verkar ju inte vara så.

Så otroligt trist när man satsar lite extra på sånt som skall höja trivsel och känslan i huset.

De ska inte få komma undan med mindre än att byta skivan.
 
Nejdå, dom har tyvärr lämnat en del åt oss också...Får bara hoppas att vi får allt åtgärdat efter slutbesiktningen. Besiktningsmannen är ju tydligen enväldig domare..I morgon förvinner dom...
 
frasse skrev:
Halloj Buffy, ibland har jag fått för mig att vår gemensamma byggare har sparat all skit till mig, men det verkar ju inte vara så.
Har ni samma byggare? :surprised:
 
Jomenvisst
 
Ny skiva. Inte ett snack om saken. Annars skall de betala en del av skivan om du accepterar den som den är.
 
Hur gick det med skivan?? ???

*nyfiken*
 
Det gick faktiskt bra! Några dagar innan slutbesiktingen försvann skivan igen och kom tillbaka samma dag som besuiktningen. Den hade varit tillbaka på snickeriet och tagits isär i skikt fick jag reda på. Fråga mig inte hur man gör, men det syns inte ett spår av de gamla hålen. Slutet gott allting gott.....
 
Grattis Buffy. Det är inte alla som får rätt mot klantskallarna.

Hos oss hade de monterat en vägg snett. Vi har fönster i hörnen och det märktes tyvärr först då vi skulle måla.
Fönstret var ca 2 cm smalare uppe än i nederkant.
De kunde givetvis inte riva huset för att vika upp väggen så det blev en klantig åtgärd som vi var skitförbannade för.

 
buffy skrev:
Det gick faktiskt bra! Några dagar innan slutbesiktingen försvann skivan igen och kom tillbaka samma dag som besuiktningen. Den hade varit tillbaka på snickeriet och tagits isär i skikt fick jag reda på. Fråga mig inte hur man gör, men det syns inte ett spår av de gamla hålen. Slutet gott allting gott.....
Härligt, vilken tur för dem! 8)
 
[quote author=BAS
Hos oss hade de monterat en vägg snett. Vi har fönster i hörnen och det märktes tyvärr först då vi skulle måla.
Fönstret var ca 2 cm smalare uppe än i nederkant.
De kunde givetvis inte riva huset för att vika upp väggen så det blev en klantig åtgärd som vi var skitförbannade för.
[/quote]

Åhhh vad jobbigt irriterande, det e ju sånt man kommer att irritera ihjäl sig på i åratal... >:(
Hur löste dom detta ??? o framförallt fick ni inget plåster på såret ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.