Hej

Under år 2006 så byggde jag och min familj ett nytt hus.
Vi tänkte att vi skulle kosta på oss en putsfasad för att slippa en del underhållsarbete.
Sagt och gjort, vi valde en vit puts och lite gråa träpartier runt de vinröda fönsterna. (den vinröda färgen kostade 36000kr extra jämfört med vita)
Det är om dessa vinröda fönster allt handlar.

Killarna som gjorde vår putsade fasad började med att maskera allt som inte skulle läggas puts på vilket jag tycker verkar vara helt i sin ordning.
Fasaden gjordes iordning och den blev jättefin, allt frid och fröjd så långt.
När de sedan skulle göra iordning efter sig så visade det sig att trots att de maskerat fönster och allt annat så har det kommit puts på en del av dessa vinröda fönster.

Killarna måste ha glömt hjärnan hemma denna dag eller lagt den i klädskåpet, de ger sig på fönster-karmar och -ramar med en färgskrapa och vad tror ni händer???:confused:

Jo, putsen som hamnat på fönsterna försvinner men det gör även färgen, va mäkligt!!!:eek:

Då jag upptäckte detta tog jag några bilder som jag mailade till dem och bad dem rätta till sitt misstag, inget hände.
Detta upprepade jag tre gånger samt att jag däremellan försökt ringa dem vid ett flertal tillfällen men inte lyckats få tag på dem.
Jag trodde ett tag att firman kursat men det visade sig att det hade de inte, de skiter helt enkelt i att ta ansvar.

Vad skall jag göra???
Jag har funderingar på att polisanmäla dem för skadegörelse.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.