Någon som är bra på det? Jag ska sätta upp en kabelskyddsplåt på fasaden och skulle behöva lite råd kring lämpligt klammeravstånd så det ser sjyst ut och även sitter bra / Fredrik
 
Kör du de som är 1,2m kan du sätta i början ,mitten och slutet så döljs alla skarvar
 
Beror ju på vad du ska sätta det på för yta? Trävägg räcker gott med 10-15cm överlapp med en klammer 10cm in på första och sedan 10cm in i överlappet och bara fortsätta så.
 
K kanonkula skrev:
Kör du de som är 1,2m kan du sätta i början ,mitten och slutet så döljs alla skarvar
Perfekt, tack . 3 stycken /hel plåt då dvs
 
G gnuttisch skrev:
Beror ju på vad du ska sätta det på för yta? Trävägg räcker gott med 10-15cm överlapp med en klammer 10cm in på första och sedan 10cm in i överlappet och bara fortsätta så.
Det är på en träfasad. Hur menar du med överlappet ? Tänker du på skarven ?
 
F Fredrik K80 skrev:
Det är på en träfasad. Hur menar du med överlappet ? Tänker du på skarven ?
Jag brukar överlappa ca 15cm i skarven mellan två st, då det är lättast att få dem raka då.
 
G gnuttisch skrev:
Jag brukar överlappa ca 15cm i skarven mellan två st, då det är lättast att få dem raka då.
Kanon , tack för tipset
 
G gnuttisch skrev:
Jag brukar överlappa ca 15cm i skarven mellan två st, då det är lättast att få dem raka då.
Sätter du klammer över skarven behöver du inget överlapp plus det är bara att föra i kabelskyddet i klammer, då kan man justera innan man skruva fast nästa klammer
 
  • Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.