Funderar på hur vi ska inreda vår klädvård i vårt nybyggda hus. Klinker och kakel eller våtrumstapet eller väv+måla...???
Hur har ni gjort med golv och väggar? Hur har ni inrett det i övrigt? Alla tips och ideer mottages tacksamt!!

Hälsningar
Monica
 
Vi har satt väv och målat väggarna vita. På golvet har vi lagt rödbrunt Höganäsklinker. Taket är vibetsad pärlspont. Vi har valt att ha ett lysrör i stället för vanlig armatur då det ger ett mycket bättre arbetsljus.

Längs ena långväggen har vi torkskåp, tvättmaskin, torktumlare samt tvättbänk.På väggen ovanför maskinerna har vi satt upp ett par hyllor för div. förvaring.

Längs den andra långväggen har vi strykbräda och tvättkorg samt en nisch för värmepumpen.

Ngt som jag ångrar i vårat nybyggda hus/tvättstuga är att vi tog standardlösningen med en groventré in till tvättstugan - vilken vi aldrig använder! Nu i efterhand skulle jag hellre valt att sätta in ett fönster istället (vi kommer säkerligen att byta ut dörren till ett fönster så småningom men det står inte högst upp på prioriteringslistan just nu)

Det är ju alltid trevligt att stå och vika tvätt och kunna titta ut i trädgården samtidigt!

:) Roseanna
 
I min tvättstuga är det målad väv på väggarna och våtrumsmatta på golvet. Färgen på väggen är ljust aprikos och mattan går i en något ljusare ton.
Väggarna är jag helt nöjd med men golvet är helt hopplöst eftersom allt smuts syns.

Mot ena väggen står tvättmsk och torktumlare i ett torn, och följs av en diskbänk med lådor/skåp under till och ett överskåp. Bra med skåp och inte öppna hyllor eftersom det blir dammigt av klädvård.

Så finns det en altandörr, då får man både in ljus och kan lätt gå ut för att hänga tvätten på torkvindan som är placerad utanför dörren.

Tvättnedkastet är ju en höjdare, kommer ned i en garderob.

Sedan har jag sett en snygg lösning med stålrör(med diameter som en stång i graderoben) i taket där man kan hänga tvätt för torkning. Det vill jag ha...

Garderober är bra i tvättstugan så man kan gömma undan strykhögen när det kommer gäster.
 
vi ska ha klinker på golvet sen garderober,skåp på båda sidor, en tvättbänk,en låsbar garderob, ett torkskåp,en värmepump och 3 ytterligare garderober...dörr ut till trädgård och den funkar som utgång från bastun i rummet bredvid när man vill kasta sig i snön...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.