Hej!

Vi håller på att inreda vår övervåning. Vi har ett 1½ planshus, dvs att vi har snedtak där uppe.
Nu ska vi göra i ordning två sovrum i ena änden och funderar på hur vi ska lösa garderob/förvaringen?

Vi vill inte ta av den långa väggen mellan rummen till garderober utan har tänkt utnyttja kortväggen mot det blivande allrummet till garderober etc. Detta går att lösa eftersom dörrarna till rummen sitter mittemot varandra...så det blir som en liten hall utanför rummen. Det krångliga är ju att kortväggen är en snedvägg och bara ca 70 cm fullhöjd(ex för dörr). Hade gärna haft klädkammare som man kan gå in i.

Någon som fattar hur jag menar? :)
Finns det någon som gjort något liknande eller hur löser ni det med garderober i sovrummen?

Tacksam för många idéer och lösningar!

/Hanna ???
 
Vi tar en del av somrummet och sätter en skjutdörr så vi får en garderob man kan gå in i. På sidorna har vi ju 'krypvind' d v s det är ju också så att vi har snedtak ( sadeltak) men vi har isolerat denna så den går å använda som förvaringsutrymme. Så vi kortar av ena vägen i sovrummet så ena sidans krypvind plus en del av det som blir mera fullhöjd blir klädkammare - fast - det är så komplicerat å sätta upp skjutdörrarna attde är inte ppe ännu ena väggen är dessutom en snedvägg p g a trapphuset så alla mått måste stämma. Håhåjaja när jag kommer hem ikväll är det förhoppningsvis gjort ;-)
 
Den garderoben såg jäätefin ut men jag prenumererar inte så jag kunde inte få fram artikeln eller några mått. Kan du?

Tack Hanna
 
Ick, jag såg inte att det var bara för prenumeranter. Jag är inte prenumerant men jag har just den tidningen hemma. Jag kan kopiera och posta ifall du vill ha den, men lämna adress via direktmeddelande i så fall.

/ama
 
Går tidningen att köpa i vanlig handel?

/Hanna

Lämnar min adress via direkt. Det vore jättegulligt om du ville skicka den om inte tidningen går att få tag på.
 
Jadå, den går att köpa. Du kanske t.o.m kan kontakta redaktionen för att köpa ett enskilt nummer?

Sedan så kan biblioteket ha den och då kan du ju kopiera artikeln :D Vi har det här på biblioteket i Linköping.
// Linda
 
I ett tidigare hus jag bott i byggde vi garderob på den vägg som har snedvägg i ena änden. Vi gjorde så att vi hade fullhöga garderober fram till snedtaket och sedan hade vi två köksskåp där snedtaket är. Vi körde med Nexus björk från IKEA som ju finns både som garderob och köksluckor, så att vi fick samma luckor hela vägen. Ovanpå kökskåpen hade vi en bänkskiva. Den ytan använde vi som avställningsyta.

/Ziro
 
Tack för tipsen om garderober. Ingen som har nån idé på hur man kan göra en klädkammare? Problemet är att dörren inte kan vara mer än 60 cm bred...tror ni det blir för trångt? djupmåttet är nämligen 130 cm.

Hanna
 
Fick idag Vi i villa, i den är det en familj som gjort skjutgarderober under sitt snedtak. Inte en klädkammare men du kanske får mer ideér när du kan se andras lösningar!

PS Vi i villa delas ut till alla som bor i villa, har du ingen själv kanske någon du känner får tidningen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.