Undrar vilket material som är att föredra när man "klär in" stommen. Jag hade först tänkt mig 9 mm utegips men har nu sett att många använder asfaboard. Vad skiljer dessa typer åt, rent tekniskt? Är båda sorter Vindtäta?
Vilket är bästa valet?
 
Vi hade asfaboard på vårt nuvarande bygge men är inte riktigt nöjda. Efter några veckor i sol och väta så hade asfaboarden en tendens att bågna, vilket borde försämra dess funktion. Nästa gång testar vi nog utegipset.

mvh
David
 
Bob_the_builder
Utegips rockar. Den är styvare än asfaboarden och tål utemiljön bättre.
 
David skrev:
Vi hade asfaboard på vårt nuvarande bygge men är inte riktigt nöjda. Nästa gång testar vi nog utegipset.
Bygger ni hus för att sälja? Hur många hus har ni byggt hittills? Lönar det sig verkligen?
 
Nja,
Jag har en tjej som inte vill börja jobba igen.
Normala tjejer skaffar barn, min tjej bygger hus. Så passar det mitt nomadbeteende också. Vi räknar väl med att flytta vart annat till vart tredje år. Om man sen tjänar lite på det är väl inte fy skam heller även om det anses fult att tjäna pengar på boende i Sverige. (Vad får man tjäna pengar på i Sverige förresten? Lottvinster? ) Slutligen ser vi vad vi kan göra bättre/billigare nästa gång, (elinstallationer exempelvis). >:( Det första bygget blev en miljon dyrare än vad vi tänkt oss. Vi är (i princip) klara med vårt första bygge och har just satt igång ett nytt.

mvh
David
 
David skrev:
Om man sen tjänar lite på det är väl inte fy skam heller även om det anses fult att tjäna pengar på boende i Sverige.
Jag tycker inte det är fult. Bara ett jävla jobb....

Så ni har inte ens byggt klart innan ni börjar med nästa bygge?
 
Det finns sådana som tjänar pengar på att bygga hus.

Byggnadsarbetare vill vi kalla oss ;)
 
David skrev:
Vad får man tjäna pengar på i Sverige förresten? Lottvinster?
Lottovinster och idrott, sen är det stopp.
 
lindstrom skrev:
Lottovinster och idrott, sen är det stopp.
Idrott är fasiken inte okej. Dom är ju skrivna i skatteparadis allihopa. Ingen gör rätt för sig nu för tiden. Det var bättre förr har jag hört. Dom borde skaffa sig ett riktigt jobb.

;)
 
Jaha, utegips verkar vara det som gäller....

Jo appropå ketchup... ;D så tänker våra kära politker höja reavinstskatten på hus...trist...
 
MathiasS skrev:
Idrott är fasiken inte okej. Dom är ju skrivna i skatteparadis allihopa. Ingen gör rätt för sig nu för tiden. Det var bättre förr har jag hört.  Dom borde skaffa sig ett riktigt jobb.

;)
Då var vi tillbaka till lottovinster bara då.

mvh
david
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.