Hej! Någon som känner igen denna platta och vet namn/tillverkare? Är den gjord för utomhusbruk och har den något halkskydd? Står "made in italy" och "PO RC EL LA NA" på undersidan
Tacksam för hjälp Mvh Elman
Hand håller i kanten på en mörk porös keramikplatta med texten "PO RC EL LA NA" och "made in italy" synlig på baksidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av grå keramikplatta med texten "PORCELLANA" och halkskyddsmönster, "made in italy" märkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad texturerad keramikplatta med geometriskt mönster, eventuellt för utomhusbruk, med text "made in italy" och "PO RC EL LA NA".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en strukturerad platta med mönster och texten "Made in Italy" och "PORCELLANA".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det en "granitkeramik" dvs en porslinsplatta så är den med största sannolikhet ok för utomhus

Har du inga märkningar på kartongen?
 
Fadai
Står iof ”porslin” på den, om det inte är ett varumärke, men tror inte det.
 
nino nino skrev:
Är det en "granitkeramik" dvs en porslinsplatta så är den med största sannolikhet ok för utomhus

Har du inga märkningar på kartongen?
Finns ingen kartong att tillgå, undrar för de har börjat lossna på uteplatsen och undrar om utföraren har gjort fel eller valt fel produkt.
 
Ser ju ut som fixet släppt från underlaget. Då beror det ju inte på plattan, sedan kan man ju tycka att det är väldigt lite fix.
 
R RoBo skrev:
Ser ju ut som fixet släppt från underlaget. Då beror det ju inte på plattan, sedan kan man ju tycka att det är väldigt lite fix.
Ja, det ser ut som en glad amatör har gjort det där, utomhus vill man ha så nära 100% täckning på fixet som man kan komma.
Om inte de lösa plattorna gått sönder, så går de väl använda igen.
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Det är (troligen) frostsäker klinker från GRES Italy. Jag köpte det på Bauhaus. Jag har samma tryck och mönster på baksidan som dina bilder visar. Det är halk-klassad. Inte högsta klass men rätt hög har jag för mig. Vi halkar inget på den trots att de är blöta med spring-hopp-o-lek.
Jag har lagt 60-70m2 runt min pool. De har överlevt 2 vintrar nu utan något problem. Det är viktigt att fixet täcker hela plattan ordentligt.
Har dina plattor verkligen suttit i fix ??? Verkar vara en slarvig amatör el ett proffs som haft väldigt bråttom.
 
Okej tack kan mycket väl vara dom! Ja tycker också att täckningen ser slarvig ut med håligheter lite här och där, man kan även se en del smuts i fixet vilket tyder på att underliggande betongplatta inte har rengjorts innan applicering... tack för svar !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.