Har nyligen installerat en FM Mattsson 9000EII-blandare i badrummet.

Skulle dock vilja byta keramikinsatsen, då jag inte kan komma överens med den "varmvattenbesparande" funktionen.

Tydligen ska det finnas keramikinsats utan denna funktion. Har hittat några på webben, men hur vet jag att de passar?

Jag har för övrigt kvar den gamla blandaren (15-20 år gammal). Kan det möjligtvis gå att flytta över keramikinsatsen från den till den nya?
 
gå till din rörfirma och beställ en ny insats utan besparings funktionen, dom har antagligen bara den senaste insatsen hemma men dom kan lätt fixa en insats utan besparingsfunktion hos närmaste grossist, synd att du inte kommer överens med din blandare för den sparar allt en hel del onödigt varmvattenspolande
 
Ok. Ska kolla.

Det som är mest störande är att när man har gäster som lånar badrummet tror dom att vi har slut varmvatten...

Vad jag kan se kanske blandaren sparar lite varmvatten, men det går betydligt mer vatten totalt, eftersom alla spolar och spolar och spolar för att få varmvatten. När man till slut får varmvatten (genom att vrida kranen på max), så blir det strax för varmt och man får vrida ner gradvis tills man får rätt temperatur. När man sedan fått rätt temp, och sänker vattentrycket för att få mindre flöde, ändras också tempen, och man får börja om.. Nej, inget för mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.