Hej!

Jag var i full fart med att snygga till ytterdörren men fick inte riktigt hela dörren helt ren, så jag gick på med klorin och tänkte att det skulle kunna hjälpa till att få bort lite till.

Till min förvåning blev det snarare värre och efterlämnade en större rosa fläck vilket aldrig har hänt förut när jag använt klorin. Någon som har någon susning om vad detta kan vara? Eller vad som har hänt? Har försökt leta efter svar men det flesta handlar om missfärgad tvätt.

Ha det fint!
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte en aning men kanske är det en kvist eller annat i materialet dörren är byggd av.
Tror snarare att det är något som lyser igenom än något i ytbehandlingen.
 
  • Gilla
Wilimu
  • Laddar…
Är det en slät dörr, så är det säkert en faner som täckning och nu har den kommit i ljuset kanske. Kan inte säga direkt, men kan vara att ytskiktet ytterst ( fernissa/lack ) som get sig med klorinet. Har du provat fler gånger med klorin. Faneret är inte tjockt, men prova med sandpapper 400 lite lätt på en bit långt ner och se vad som händer
 
  • Gilla
Wilimu
  • Laddar…
Det märkliga är att den rosa fläcken har försvunnit nästan helt så kan nog mycket väl vara något som lyste igenom när det blev blött då antagligen. Tack snälla för era svar!
 
  • Gilla
Kaqtuz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.