Har varit och träffat LB hus i dagarna och fick då besked att men inte kan flytta ut väggen i vardagsrummet ( förlänga det ca 160 cm) vilket jag vill göra. Men om inte jag minns fel så har jag läst om det i det här forumet! Är det någon som vet om detta kan genomföras??? ???
 
Det går att genomföra om du ber snickarna att göra ändringen/utökningen på plats.
 
Men nog måste väl grunden gjutas bredare också? Eller är det platta gjuten under hela altanen?

Vi har också tänkt att det vore kanon att göra vardagsrummet lite större på det sättet. Gillar Kattugglan starkt, pratade med en säljare och fick NF-priset 1200 100 riksdaler i Åtvidabergs kommun. Men eftersom vi inte har någon tomt ännu så kan man ju bara fantisera!
 
LB-hus säljaren i Karlskrona kan lösa det med att göra vardagsrummet större. Vad dom gör är att dom lägger till 1 st takstol och förlänger vardagsrummet vilket gör 5 kvm till om jag inte minns fel. Dom breddar dock inte ut mot altanen utan förlänger huskroppen.
 
vi har inte helt bestämt oss för kattugglan men den ligger bra till med tanke på pris mm. Även vi har fått ca. 1,2 utan tillägg (men det blir det nog en del av) och efter att fått besked från "betongkeps" blev det inte sämre då det är just i Karlskrona vi vill bygga.
 
Vet du vad dom vill ha för denna ändring?
 
Kommer tyvärr inte ihåg vad det skulle kosta. Fick info om denna lösning när vi var på visning av Jordugglan på Sturkö, vid skolan.
Kristianstadsäljaren har tyvärr inte koll på plankorna och kan inte erbjuda denna lösning...
 
Kanske skulle säga att Sturkövillan INTE är förlängd så ni inte kastar er i bilen...
 
Kund inte hålla mig utan jag ringde LB idag och frågade igen, vi hade visst missförstått varandra om vilken vägg det var jag menade. Det går att förlänga den en takstol till en kostnad av ca:30 000:- . väl värt att få ca 6.5 m2 till i vardagsrummet. Dom har på fabriken fört diskutioner om att detta ska kunna bli ett tillval till ugglan serien. ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.