Jag begriper det inte. Hur kan de veta?

Varje gång vi gjuter något i betong, kommer det garanterat finnas fotavtryck efter en katt i betongen dagen efter.

Jag svär, nu senast svor vi byggargubbar ed på att inte berätta för någon att vi tänkte gjuta, i synnerhet inte för några katter. Fanns ju inte en katt inom tio mil när vi gjöt, men likväl, följande morgon fanns spåren att avläsa...


Det måste vara något instinktivt... De bara vet, liksom. Man är nog inte först heller... finns nog en o annan tass på pyramiderna i Egypten också. Undrar vad som händer när gubbarna gjuter i Indien- får de tigertassar då?

(i själva verket tycker jag att det är skitroligt. Ser fram emot den dag i mitt nästa liv som katt, då jag kan vandra runt på olika byggen och sätta min personliga prägel på alla gjutningar...)
 
samma skäl som till att kattjävlarna ligger på motorhuven och repar lacken på bilen. Det är varmt och skönt! >:(
 
MathiasS skrev:
samma skäl som till att kattjävlarna ligger på motorhuven och repar lacken på bilen. Det är varmt och skönt!  >:(
Finns en lösning på det! Tvätta inte bilen och kom inte hem sist, för då är inte din bil varmast! :D
 
Bilar vill alltid vara rena. Sist och sist, vi är inte så många som parkerar på min garageuppfart.... ;)

Jag har hört att grovsalt på uppfarten fungerar bra. Det ska svida lite på tassarna. Det kanske man kan sprida på betongsulan också....
 
MathiasS skrev:
Jag har hört att grovsalt på uppfarten fungerar bra. Det ska svida lite på tassarna. Det kanske man kan sprida på  betongsulan också....
.....och motorhuven. ;D
 
Min granne hade precis gjort alla förberedelser för o gjuta sitt stora garage o haft mycket jobb med att få sanden helt plan.
Tog rast o satt inne o fikade.
När ingen såg o allt var lugnt trippar hans egen kattdam ut i den fina sanden rullar sig i den varma goa sanden för att slutligen göra sina behov o kratta upp en jättefin liten hög precis i mitten... ;D
 
DragonLady: Snacka om att man hade blivit vansinnig när man kom ut och såg den synen ;D *fniss*
 
Gyttorp 12.....
 
DragonLady skrev:
När ingen såg o allt var lugnt trippar hans egen kattdam ut i den fina sanden rullar sig i den varma goa sanden för att slutligen göra sina behov o kratta upp en jättefin liten hög precis i mitten... ;D
Snacka om katta...strof
smily_oops.gif
 
Bror min hade målat sin smuggler (båt) vit med blå streck på fören, lagom när han kom ut igen efter ett tag hade en katt gjort jättefina blåa o vita tassavtryck rakt över hela båten + över dom svarta skinnsätena.....
Gissa om han var glad... 8)
 
RoTe
Underbart med katter, NOT. Syrran å morsan har släpat hem två jäklar som har förstört det lilla fina vi hade kvar i huset. Tapeterna är förstörda och alla stolsdynor.
 
RoTe skrev:
Underbart med katter, NOT. Syrran å morsan har släpat hem två jäklar som har förstört det lilla fina vi hade kvar i huset. Tapeterna är förstörda och alla stolsdynor.
Spruta vatten på dem när dom gör fel, dom lär sig rätt så fort
 
RoTe
gotlund skrev:
Spruta vatten på dem när dom gör fel, dom lär sig rätt så fort
Inte mitt ansvar. Det gullas bara me katterna när dom gör fel... Inte jag som pröjsar renovering heller.
 
Det finns en elektronics kattskrämma på Jula för en 5 hundring. Den käkar batterier som bara den så någon varaktig effekt är inte att förvänta sig. Men har man krav på sig att fixa en tassfri gjutning så kan det vara ett alternativ. För varaktig lösning för motorhuvar mm så skall man nog ansluta den till fast elmatning.
 
Släng ett plastskydd över huven.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.