Har fått offerter från flera olika firmor från flera håll i mälardalen.

Följande priser har jag fått på en IVT490:
1. 55000:- som senare blev 50000:-
2. 49900:-
3. 48500:-
4. 48000:-
5. 47500:-
6. 45000:-
7. 42630:- men det var en AutoTerm 190 F
Sen tillkommer 3års extra försäkring totalt 6 år om man nu vill ha det.
Är det nån ide att teckna en sån eller klarar man sig på en villahemförsäkring?

Billigast blir det om jag köper pumpen via nätet och kontaktar en rörmokaresamt elektriker för då får man en pump för ca 30-32000:- + arbete av rörmokare samt elektriker.

Är det samma priser i övriga landet för likvärdig pump?
8)
 
Här i landet brukar man ha "egna" distrikt. Man väljer att inte konkurera med priset....
Hos er nollåttor vet jag inte riktigt hur man gör. men uppenbarligen konkurerar man inte med priset.
Tyvärr har dom flesta ganska bra me jobb varför norpa på den skyhöga marginalen....
hur ska det då kunna bli nåt lantställe o en flådig bil båt mm.

Tyvärr sjukt bra peng för inst. en dags jobb bra betalt.... 50´för maskin..... minst 10.000:- i vinst på den och en dags jobb.... bra betalt.... 1500:-/timme tror väl dom flesta att bara advokater o duktiga konsulter kan ta ut.....
Nu skäms jag va lite stygg nu...... har jag fel månne...
 
Är ingen 08:a bor i Västerås! Hur som helst är det mycke pengar men det är löst nu. 8)
 
Ringde och pratade med en skadereglerare på ett försäkringsbolag (som inte håller med dessa tilläggsförsäkringar) och som jobbar med just värmepumpar och liknande. Han rekomenderade starkt att man tar tilläggsförsäkring. Hans erfarenhet var att pumparna packar ihop titt som tätt. Han sa att om han skulle skaffa värmepump själv så skulle han uteslutande välja bland fabrikat som erbjuder den extra tilläggsförsäkringen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.