Är de dyrare än genomsnittet? Är bygget mer gediget?
Någon som vet???
 
Den uppfattning jag har fått är att de satsar på kvalitet och är ganska så dyra. Jag väntar fortfarande på att de skall fixa en visning i närheten av Stockholm så att man kan undersöka deras kvalitet och prata lite med dem.
 
Tony Ferlin skrev:
Jag är representat för KarlsonHus Stockholm Norr. Ni är välkomna att höra av Er till mig så vi kan diskutera vidare.
Kul med en representant för en hustillverkare på forumet men du får hemskt gärna svara på frågorna här på forumet.
 
Jag tycker att husleverantörerna ska vara välkomna i forumet så länge de inte försöker vara anonyma. Sen är det ju en klar fördel om de är sakliga men ett visst säljsnack får vi nog stå ut med. Hellre säljsnack där det framgår vem som står för det än att någon anonym säljare utnyttjar forumet för att göra reklam för sitt företag och snacka skit om de andra (vilket har hänt förrut). Blandat med säljsnacket tycker jag Tony gjorde ett hyfsat bra försök att svara på frågan.

Sen skulle det kanske vara bra om hustillverkarna hade en egen avdelning i forumet...
 
Det är väl helt OK med leverantörer och säljare här..bara de presenterar sig.
Kan vara kul att grilla dem. Offentligt. naughty.gif
 
Jag tycker att det är bra om leverantörerna är här och läser. Då får de ju en uppfattning om vad "vi kunder" tycker. Har vi tur så tar de till sig en del av våra synpunkter.

Om de dessutom vill skriva eller kommentera inlägg så tycker jag att det är OK förutsatt att de talar om vilket företag de representerar. Så får man välja själv om man vill lita på dem eller inte.

GF:s förslag att hustillverkarna ska ha en egen sida tycker jag var bra.

/Inger
 
Jag är alltid snäll..efter några pepparkakor ;)
 
Jag tycker också det är bra ifall vi kan få in representanter från husfirmor här.

Så länge det sker öppet, som inläggen ifrån Tony ovan, är det helt ok.

Att skapa en ny avdelning för hustillverkarna , som GF föreslår,, där representanter ifrån bolagen är aktiva tycker jag vore utmärkt.
 
Att ha två avdelningar påminner om apartheid,och varför
ska man inte kunna diskutera på samma forum??
Mycket märklig ide.Bjud heller in husfabrikanter o
entreprenörer till detta forum,då opionen är bästa på-
tryckning när man vill förändra.
 
Ekke skrev:
Att ha två avdelningar påminner om apartheid,och varför
ska man inte kunna diskutera på samma forum??
Därför att vi vill att det ska framgå mycket tydligt vem det är som står för informationen när det är företag som gör inlägg och för att begränsa säljsnacket till en viss del av forumet.
 
::) Finns det nån "sil" för vanliga människor och säljare då? Är en medlem "grundkollad"? vem vet jag kanske är husförsäljare på deltid vid sidan av mitt vanliga jobb... Någon som vill se ritningar på "cattis-kojan"?? ;D
 
cattis skrev:
::) Finns det nån "sil" för vanliga människor och säljare då? Är en medlem "grundkollad"? vem vet jag kanske är husförsäljare på deltid vid sidan av mitt vanliga jobb... Någon som vill se ritningar på "cattis-kojan"?? ;D
Det enda filtret på forumet är väl Marlene. Men det finns ingen garanti för att någon inte ska lura henne och utge sig för att vara någon annan.
 
Det är klart att vi litar på varandra. Är det någon som pushar för hårt så märks det garanterat...
 
;) Det var det jag menade, alltså skulle det vara bra med någon typ av "stängd kanal" där bara "kollade" medlemmar kan skriva, fast det är nog omöjligt som sagt... Vi får hoppas att alla här är lika ärliga och raka som du och jag...
 
Separat forum kanske inte behövs - vad sägs om en separat avdelning? Jag tror att det kan vara bra och nyttigt att kunna ställa pinsamma/arga/besvärliga frågor under anonymiteten som ett forum av det här slaget kan erbjuda. Dessutom går det kanske snabbare att ta reda på tekniska frågor och andra jämförelser.
Om det nu finns så hemskt många försäljare/representanter som vågar eller hinner eller orkar delta...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.