Letar efter kardborreduk till slipmaskin där kardborren börjat tappa greppet. Hittar runda men inte till plan och deltaslipmaskin. Borde väl finnas någon typ av duk som man kan skära eller klippa till rätt format på dynan.
 
Du skriver inget om vilken slipmaskin det handlar om (d v s märke/tillverkare) men om det är en seriös tillverkare kan du säkert köpa slipsulan som reservdel och byta ut den.

DIY i all ära men om man väger in nerlagd tid, kostnader och slutresultat är jag övertygad om att originalreservdelar alltid vinner. Så dyr kan en slipsula inte vara...

För övrigt — det är inget som säger att du har gjort fel, vi vet ju inget om din maskin — men tänk på att inte trycka maskinen mot det du slipar. Det kan bränna/förstöra de små plastkrokarna i kardborrefästet på nolltid. Maskinens egen vikt är oftast tillräckligt.
Jag har en ca tjugofem år gammal excenterslip från AEG och har aldrig haft problem med att rondellerna inte fäster.
Låt slippapperet göra jobbet. :)

//Ronnie
 
F F Christian skrev:
Hittade denna
[länk]

Och
[länk]

Har samma problem med min ryobi r18ps
Hittar bara en enda butik som säljer ny platta för 76 men med 150kr i frakt... Någon annan som har tips?
Tack för tipset, ska kolla vidare på detta. Provade med något liknande ark för ett par år sedan. Tyvärr matchade inte pappret och duken riktigt. Var rätt sida men fäste inte ok. Ska prova med det här istället.
 
G gws skrev:
Tack för tipset, ska kolla vidare på detta. Provade med något liknande ark för ett par år sedan. Tyvärr matchade inte pappret och duken riktigt. Var rätt sida men fäste inte ok. Ska prova med det här istället.
Problemet löst tack vare ditt tips, F Chrisian. Var inom Clas Ohlson i går och hade med ett papper till slipmaskinen för att testa. Fungerade helt ok med kardborreark 31-8146 och maskinen är som ny.
 
  • Gilla
F Christian
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.