Efter att ha lyft alla golv och slipat så återstår en fråga. Foderklossarna sitter mellan 30 till 40mm från golv. Hur löser jag detta snyggast och enklast? Att sätta en smyglist är inte aktuellt, jag ser alternativet att såga till träbitar, limma fast under och sen slipa till övrig yta. Jag är dock inte helt sugen på att göra detta 20gr om. Hur hade ni gjort?
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade nog sågat till träbitar, limmat fast under och sen slipat till övrig yta. :)

Jag hade sett detta som ett utmärkt tillfälle att köpa ett verktyg för ändamålet om det inte var så att jag redan hade det. Du kan skatta dig lycklig, själv har jag foderklossar som är bra mycket krångligare form på...
 
Jag hade tagit bort foderklossen och gjort en ny som räcker hela vägen ner till golvet. Blir bättre och går fortare än att hålla på anpassa till befintlig.
 
  • Gilla
Fredrik Å
  • Laddar…
Passa på och sänk hela dörrkarmen. Så slipper ju de höga trösklarna sen. :)
 
Lyssna på gurun, snyggare, enklare, snabbare...
 
Det behövs inte så mycket i maskinväg, jag har gjort metervis med klossar med byggsågen. Bara att vinkelställa klingan lite och dra igenom. Kapa sedan och vips har man 20 klossar.

Brädgården kan säkert också hjälpa till med klyvningen om man inte har en lämplig såg.
 
Tackar för svaren, tror att jag sågar till nya klossar!
 
mycke_nu skrev:
Det behövs inte så mycket i maskinväg
Nu förstår jag inte riktigt, givetvis behöver man köpa nya verktyg. Festool har kanske något speciellt klossanhåll? :)
 
  • Gilla
Maxikatten
  • Laddar…
jonmo skrev:
Nu förstår jag inte riktigt, givetvis behöver man köpa nya verktyg. Festool har kanske något speciellt klossanhåll? :)
Sorry, my bad. Ska inte hända igen. :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.