Får inte tag på min ständige elektriker på ett par veckor men vill försöka förbereda och komma vidare i det nya köket, slang är fördraget nu för hörnboxar, skulle vilja fästa boxarna nu (lämnar såklart kopplandet åt proffsen) men det är en hel del material i vägen för boxen, hur mycket kan jag kapa på slangen? Han nämnde bara att den behöver sticka ut ur väggen men inte hur mycket..
 
  • En hand håller en vit plastlåda nära en vägg med synliga kablar och ett rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O
P Pierre.E skrev:
Får inte tag på min ständige elektriker på ett par veckor men vill försöka förbereda och komma vidare i det nya köket, slang är fördraget nu för hörnboxar, skulle vilja fästa boxarna nu (lämnar såklart kopplandet åt proffsen) men det är en hel del material i vägen för boxen, hur mycket kan jag kapa på slangen? Han nämnde bara att den behöver sticka ut ur väggen men inte hur mycket..
Ska du inte kakla och/eller ha täckskiva under?
 
O Ossian K Olsson skrev:
Ska du inte kakla och/eller ha täckskiva under?
Blir en täckskiva under stommen och ev stänkskydd i form av en glasskiva, täckskivan kommer jag fräsa massa spår i för bänkbelysning och kablar så jag gör ett litet utrymme för slangen med tänkte jag
 
O
P Pierre.E skrev:
Blir en täckskiva under stommen och ev stänkskydd i form av en glasskiva, täckskivan kommer jag fräsa massa spår i för bänkbelysning och kablar så jag gör ett litet utrymme för slangen med tänkte jag
Men ska du verkligen skruva fast hörnboxarna redan då? Då sitter ju de i vägen.
 
Mest rätt och riktigt är förmodligen om du slutar med slangen i hörnboxen men ingen kommer stämma dig om du slutar jäms med din skiva
 
tommib
Montera färdigt ytskiktet. Sen borrar du ett hål för slangen i hörnboxen med en stegborr. När du har monterat hörnboxen så kan du kapa bort överskottet av slang.
 
  • Gilla
roli och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.