Ska måla om vindskivor och undertaket som sticker ut utanför fasaden. Problemet är att det i undertaket sticker ut en massa spik flera cm, ser inte så snyggt ut som det är nu och säkert ännu mindre snyggt om de blir vitmålade.. Så min fråga är, vad finns det för något fräsigt verktyg man kan använda för att knipsa/kapa spiken (4tum skulle jag tro)? Gärna ett som kan användas av mig med armar modell klena, då min stora starka sambo tyvärr är hemskt höjdrädd.
 
Bra hovtång funkar annars så blir det multikap med metallblad (batteridriven är enklast att köra där).
 
Jula hade i all fall förut gigantiska hovtänger man lätt knipsar spik med.
 
En Knipex kraftavbitare No. 61 01 200 gör jobbet. Det blir emellertid någon mm kvar av spiken.
 
Jag skulle satsa på en kraftavbitare. Jag har en knipex kraftavbitare och den nyper jag lätt av spikar med. Se till att satsa på en modell med långa handtag och mycket utväxling så att du inte behöver ta i så mycket.

Edit: tvåa på avbitaren.. :mad:
 
Ska man vara petig så rekommenderade jag inte min utan gav den som exempel på en kraftavbitare :). Men det är helt korrekt att den du länkar till är mera lämplig för den här tillämpningen.
 
Tackar och bockar för hjälpen, en Knipex kraftavbitare No. 61 01 200 är beställd!
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.