Tjo!
Jag skulle vilja kapa det gamla avloppsröret i gjutjärn och skarva med plaströr som ska dras in mot väggen. Höjden får vara max 9 cm. Detta måste jag väl kunna fixa på egen hand utan större svårigheter??

Screenshot_2016-04-14-19-20-39.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
skulle tipsa om karbidtigersåg om du inte vill spruta gnister.
 
tommib
Bara som ett tips så är inte dolda kopplingar tillåtna vid tappvatteninstallationer.... typ som de där vinklarna du har i väggen....

Att kapa avloppsröret är nog inte så svårt men att få det in till väggen på bara 9cm höjd blir lite mer sport. Även det minsta 50mm röret kommer bygga med vinklarna.... Du kan inte bila fram en liten bit till? Är det ett våtrum eller något annat?
 
Du måste väl också ha en jetkoppling också mellan plast o järn.. Jag skulle nog passa på och bila/byta gjutjärnet direkt
 
P
Gissar att det är i kök!? Kapa avlopp jäms med golv sätt i lämplig nippel (gissningsvis 65-50??) I med en enkel muffar böj och en rörstump in mot vägg och avsluta med en dubbelmuffad böj på önskvärd plats. Kopplingarna i vägg går bra om du inte tänker ha bakstycke på köksskåpet.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Pherra skrev:
Gissar att det är i kök!? Kapa avlopp jäms med golv sätt i lämplig nippel (gissningsvis 65-50??) I med en enkel muffar böj och en rörstump in mot vägg och avsluta med en dubbelmuffad böj på önskvärd plats. Kopplingarna i vägg går bra om du inte tänker ha bakstycke på köksskåpet.
Ah, ja, det är rätt ang kopplingarna. Jag förutsatte att det skulle täckas....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.