ska byta toalettstol i källaren. Har ett gammalt gjutjärnsrör som är precis inne vid väggen så den nya stolen får inte plats, kapar jag av bakbiten på toastolen så går den ner i hålet. Går det kapa i porslin utan att det spricker?
 
  • Vit industrilampa packas upp ur kartonglåda med formade skumskydd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En gammal, korroderad toalettfläns omgiven av kakel, med synlig skada och mögel på silikon. Behöver underhåll eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du tar en rondell med en fin stenskiva så går det. Bara mata försiktigt. Att skära en liten bit i taget på flera ställen, blir liksom att slipa bort det som är i mellan.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
D
Det går men risken är att du försvagar stolen om du tar bort en del. Se till att gör en avrundad urkapning, skarpa innerhörn ska du absolut inte kapa fram då det kommer spricka till slut.
 
Redigerat:
H hedstrom skrev:
ska byta toalettstol i källaren. Har ett gammalt gjutjärnsrör som är precis inne vid väggen så den nya stolen får inte plats, kapar jag av bakbiten på toastolen så går den ner i hålet. Går det kapa i porslin utan att det spricker?
Hej! Jag har samma problem som du. (Verkar vara samma stol). Hur gick det? Stötte du på problem? Har du nått tips? Mvh. Leif
 
Claes Sörmland
Vinkelslip och diamantskiva fungerar. Och diamantskiva är ju inte ens dyrt numera.
 
Precis som det redan var skrivet, vinkelslip och diamantskiva gick hur bra som helst 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.