Det brukar gå att kapa lite armering med diamant skivor, sliter på dom men dom är ju inte så dyra så visst, både de du länkade till funkar sannolikt.
 
såg att du skulle igenom 20cm, du måste nog ha den lite större modellen av kap för att ta 10cm från var sida...
 
230mm skiva. Borde ju ta nästan 10 cm..
kapar man då från varje håll räcker det nästan.. sista kanske man knäcker om det blir nå kvar...

Min största rondell tar bara 230mm skivor...
 
Du kan nog knäcka det sista men du kapar inte 100mm med en 230mm skiva.... det tar bort ganska mycket av centrum men som sagt, det går nog att slå av det sista. Jag kommenterade bara att du inte kan använda 125mm som var markerat på den sista länken.. med 230 går det säkert bra
 
har märkt att är det mycket armering så slits diamanterna rätt snabbt på dom biliga.. men sånt är svårt att se innan man börjat ^^
 
camaro1969 skrev:
230mm skiva. Borde ju ta nästan 10 cm..
kapar man då från varje håll räcker det nästan.. sista kanske man knäcker om det blir nå kvar...

Min största rondell tar bara 230mm skivor...
Njae, testa knappa 70mm så är du mer rätt. Kanske någon modell klarar precis över 70 men inte mer än så. Sen borde det väl gå att knäcka ändå, men det kommer att vara en del material kvar i mitten.
 
Om det är armering i mitten då?
 
Armering i mitten fyller inte någon funktion, är det en amatör som armerat kan det vara armerat hur som helst.
Behöver inte kapa så djupt, huvudsaken genom armeringen sedan går det att knäcka resten.

Protte
 
Hur mycket ska du kapa ?
Jag hade alla gånger hyrt en stor motorkap där såg djupet blir 14-15 såga ett snitt från varje sida och jobbet borde ta max 5 min. Lägg någon tjockare planka uppe på och liva upp med klingan och snittet blir spikrakt 👍
 
Ja max 70 mm med 230 mm skiva. Milwaukee tar 68 mm, har inte sett bättre än det. Min Flex ligger något lägre, pga spärren för sprängskyddet sticker ut lite. Det finns diamantskivor som är avsedda för armerad betong. Kolla på Bosch olika t ex.
 
Köpte en bosch skiva på clas ohlsson..
Tror det blir 2 kap,

Armeringen ser inte kul ut.. säkert 25-30mm..

Gamla vägräckesstolpar
 
C camaro1969 skrev:
Köpte en bosch skiva på clas ohlsson..
Tror det blir 2 kap,

Armeringen ser inte kul ut.. säkert 25-30mm..

Gamla vägräckesstolpar
Hur gick det??
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Njae, testa knappa 70mm så är du mer rätt. Kanske någon modell klarar precis över 70 men inte mer än så. Sen borde det väl gå att knäcka ändå, men det kommer att vara en del material kvar i mitten.
Alltgår Alltgår skrev:
Ja max 70 mm med 230 mm skiva. Milwaukee tar 68 mm, har inte sett bättre än det. Min Flex ligger något lägre, pga spärren för sprängskyddet sticker ut lite. Det finns diamantskivor som är avsedda för armerad betong. Kolla på Bosch olika t ex.
Metabos batteridrivna 230 mm-slipar har 77 mm skärdjup så utvecklingen har iaf gått framåt en aning sedan 2016 :D
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.