vad säger ni
klarar man sig med 7s eller ska man köra på 8s
tyckte 7s var ganska smidig
 
S
vad för skillnad på dom?
 
1" större klinga iaf.
 
S
då skall man köpa den med större klinga
 
ljuger den här bilden?
gäller 7s

1341178418.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1341250339.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Jag vet att tillverkarna ofta har specar lite i underkant på dimensionerna de klarar att såga, men 40mm som maxkapacitet är ju om det stämmer så gott som värdelöst. Kan man inte kapa en vanlig regel med den så begränsar det ju användandet väldigt.
 
Den kapar mer än 45 mm.
 
V1K1NG skrev:
ljuger den här bilden?
gäller 7s
Nej, bilden ljuger säkert inte.
Men om du tittar noga ser du väl att han bara rispar lite i brädan.

Det är ju knappast fråga om att kapa igenom hela 40 mm brädan i 45°.
 
S
säkerligen kan du såga 45¤(hur gör man grader tecken?) och kanske mer med 7s. men varför chansa?
och sågarna är ju ej speciellt tunga
 
alt248 =°
 
stomneby skrev:
alt248 =°
Alt+0176 ger °

Men, som de sa i Yrrol, så kan man ju också göra :confused:
 
PCS7S har väl ingen slide? Den funkar nog strålande till lite lister och så men grövre arbeten blir svårt.
 
whork skrev:
PCS7S har väl ingen slide? Den funkar nog strålande till lite lister och så men grövre arbeten blir svårt.
Jo.
 
Mikael_L
Min Makita LS714 har 190mm klinga och kapar 45mm regel i 45° vinkel. Så det går om man bara designar lagring, klingskydd och motor osv rätt.

Bosch vet vi att dom ibland underspecar kapaciteten för sina maskiner. Väl känt är att GCM8s specar bosch till max 42mm vid 45°, fast alla som har en rapporterar att det inte är det minsta problem med 45mm reglar.
Hur det står till med PCM7s har jag ingen aning om, men någon kan kanske prova eller mäta på ett demoex?

Edit:
Jag skulle inte själv ens överväga att köpa en PCM 7s före en 8s, om inga synnerliga skäl eller mycket stor prisskillnad förelåg.
Jag har som sagt själv en 190 mm klinga, och har upptäckt vad skralt utbud det är med sådana istället för 208/218mm klinga. Man vill kanske köpa en jättebillig skräpklinga från Biltema för att man ska kapa något som kommer slita ut klingan hårt. Har Biltema 190mm klingor? osv

edit2:
Ehhh, nu kollade jag och såg att biltema numera har 185 och 192mm klinga i sortimentet. :)
Men ok, om jag dessutom vill att klingan ska ha negativ tandvinkel då ... :)
 
Redigerat:
Ahh. Tänkte på fel såg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.