Hej
Min gersåg/kap har gett upp, tror motorn är bränd.

så nu önskar jag tips på en ny prisvärd variant.

jag tror jag kan behölla ställningen som är rejäl i stål från den förra ( den du lägger planerna på)

jag har den mest att såga trall med , vill kunna såg i vinkel samt i vinkel lutning och kunna dra ut den och kunna såga bredare träbitar.

såga vinkel lutning är minst prio

har ni tips på någon bra?
Mvh
Jessica
 
Nu har jag inga tips på lämplig såg att ge. Men det är kanske bra om du skriver ut fabrikat på den benställning som du vill återanvända. Alla sågar passar kanske inte samtliga benställningar.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Det här blir ju efter personliga preferenser, så ta det för vad det är.
jag skulle kika på någon av dessa två för det du vill använda sågen till.

Metabo 216. Bra pris med extra klinga.
https://www.bauhaus.se/kap-gersag-metabo-kgs-216-m-klinga

Jag har haft föregångaren i 14 år och misshandlat ordentligt och den hänger med fortfarande. Jag har dock ytterligare en nu för precisionsarbete. Metabon är dock fortfarande är riktigt bra byggsåg.

Makita LS0815FLN.
Också en bra såg med mjukstart, vilket jag saknar på Metabon. Mjukstarten gör att den inte rycker till vid start.
https://www.bauhaus.se/kap-gersag-makita-ls0815fln-1400w-216mm

Jag har kört denna såg flera gånger och är väldigt nöjd med hur den fungerar.

Sen finns det en uppsjö med sågar i prisklassen 1500 kr - 3000 kr som fungerar bra till att såga trall och reglar.
 
Tack snälla
Metabo kollade jag faktiskt på idag och läste och om, den verkar ha det jag söker.
Jag är ingen som riktigt vårdar mina verktyg så den kanske passar perfekt :)

vilken skulle du ha valt mellan dessa två?

mvh

Bart Bart skrev:
Det här blir ju efter personliga preferenser, så ta det för vad det är.
jag skulle kika på någon av dessa två för det du vill använda sågen till.

Metabo 216. Bra pris med extra klinga.
[länk]

Jag har haft föregångaren i 14 år och misshandlat ordentligt och den hänger med fortfarande. Jag har dock ytterligare en nu för precisionsarbete. Metabon är dock fortfarande är riktigt bra byggsåg.

Makita LS0815FLN.
Också en bra såg med mjukstart, vilket jag saknar på Metabon. Mjukstarten gör att den inte rycker till vid start.
[länk]

Jag har kört denna såg flera gånger och är väldigt nöjd med hur den fungerar.

Sen finns det en uppsjö med sågar i prisklassen 1500 kr - 3000 kr som fungerar bra till att såga trall och reglar.
 
har metabo 216 kan bara säga att jag är nöjd i alla fall, haft den 5-6 år
 
Det blir en metabo Kgs 254 :)

DonPablo DonPablo skrev:
har metabo 216 kan bara säga att jag är nöjd i alla fall, haft den 5-6 år
 
J Jessica Eriksson skrev:
Tack snälla
Metabo kollade jag faktiskt på idag och läste och om, den verkar ha det jag söker.
Jag är ingen som riktigt vårdar mina verktyg så den kanske passar perfekt :)

vilken skulle du ha valt mellan dessa två?

mvh
Det är lite hugget som stucket. Kanske att jag skulle gå på Makitan för mjukstarten. Det är bekvämt att sågen inte hoppar till vid uppstart.
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.