Har lånat en kap & gersåg nu när jag la nytt altangolv, Einhell. Rappel.

Nu funderar jag på att köpa mig en egen då planen är att bygga fortsättning på altanen nästa år samt byta panel på fasaden.

Efter det så kommer sågen nog mest bli stående, så jag behöver inga värstingsaker, men jag vill definitivt gå upp i kvalitet kontra Einhell.

Så vad ska jag kika på som passar bra för en hemmafixare?
 
Jag köpte en CoTech från Clas Ohlson för 10 år sen. Kostade 899kr. Bytt klinga nån gång, men har funkat utmärkt.
Byggt en massa altan, sågat lister, byggt ut huset 50 kvadrat. Reglat upp väggar, sågat foder.
Tycker den levererat. Visst, anhållet kanske inte håller exakt 90° varje gång, men det är justerbart så man får justera ibland.
 
simpa81 simpa81 skrev:
Jag köpte en CoTech från Clas Ohlson för 10 år sen. Kostade 899kr. Bytt klinga nån gång, men har funkat utmärkt.
Byggt en massa altan, sågat lister, byggt ut huset 50 kvadrat. Reglat upp väggar, sågat foder.
Tycker den levererat. Visst, anhållet kanske inte håller exakt 90° varje gång, men det är justerbart så man får justera ibland.
Ja, det var ju dylikt jag ansåg Einhell vara rappel pga, hålla på och kontrollera och justera vinklar titt som tätt. Kapa, ja det gjorde den, men det ska ju vara rakt också.
 
Jag har en DeWalt dws777, som jag faktiskt köpte begagnat. Jag köpte ny klinga och tycker att den är helt kanon. Det enda jag saknar är ett gediget sågbord med långa "armar", men det är ju en annan produkt.
Min favoritfeature är att armen är utdragbar, och hade jag köpt en ny idag hade det varit ett krav.

Jag vet att Metabo brukar anses vara ett mycket prisvärt märke vi nyinköp och alla jag vet som har en sådan är mycket nöjda.
 
Undvik ryobi ems254. Armen är så vek att sniten blir sneda
 
maskeradeproggaren
https://www.bauhaus.se/kap-gersag-metabo-kgs-216-m-klinga

Denna köpte jag för tre år sedan (med stativ) och tycker den presterar väldigt bra. Enkelt handhavande och går snbbt att ställa om vinklar. Stark motor så klarar tjockt virke utan problem. Kan inte komma på ngt negativt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.