Hej.
Hur mycket ska du andvända den? Proffesionellt eller till det egna "husbehovet".
Har själv mång elverktyg av lite olika märken alla fungerar perfekt. Andvänder dem flera timmar om dagen. Nu finns det ju en uppsjö av olika elverktyg. Har testat en del som knappt håller att bära hem och andra som håller flera år. Men helt klart är att inget slår Makita och Dewalt maskiner om man vill satsa på långlivad kvalitet.

Lycka till med sågen...

Ps. Kolla om det är snabbladdare och extrabatteri till skruvaren.
 
Komplettering av föregående text. Kollade sidan du bifogat.

Ser ut som Metabo skruvare, har 2st. båda är riktigt bra.
Ang sågen, Elektra Beckum, också bra kvalitet. Har jobbat med både klyvsåg och kapsåg av märket. Tror det är tyskt.

 
Vad jag förstått tillhör Elektra Beckum samma tyska koncern som Metabo.
Elektra Beckum heter de stationära maskinerna och Metabo elhandverktygen.
Det är bra kvalitet på bägge.
 
Jag vill inte ha något rappel. Har varit dumsnål alldeles för många gånger :)
Hellre en begad proffsmaskin än en sån där som har olika namn beroende på affären.
 
Jag har precis beställt paketet, mycket prisvärt tror jag. Har dock bara använt metabo iform av vinkelslip tidigare. Hoppas jag blir lika nöjd med dessa.
 
Nu har jag också slagit till, tog stativet också.
 
Jag är såå j***a nöjd :)
Det visade sig att sågen var en KGS 303 PLUS. Dvs nya modellen med extra högre anhåll och att den tar 300mm. Står också Metabo på sågen. Åsså är det laser som sitter i navet på klingan (enda laservarianten som fungerar).

Skruvdragaren som följer med är ju en värsting. Den kostar ju 4500-5000 spänn på andra affärer... Nu behöver jag ju inte en skruvdrager till förståss. Elun vill ju aldrig ge upp trots att jag t.o.m. har försökt att döda den genom att använda den som cementblandare. Någon som ger ett bud? En Metaboklocka följer också med.

Men.. sågen passar inte direkt på snikbordet (se annan tråd) som den ena försäljaren påstod. Måste fixa ett mellanlägg.
 
perkele>Tror att du kan sälja ELU'n till något universitet såsom en evighetsmaskin *ler* och nej, de ger aldrig upp om du inte använder den som hammare förstås men det är väl lite synd ändå?

/Kent
 
Har precis fått hem mitt paket från Drift&Underhåll , Fy Fan vad Metabon verkar gedigen om man jämför med DW707, Har använt snickarnas sådan vid ett par tillfällen och skulle aldrig köpa en sån. Men skruvdragaren som följde med paketet vatamigfan bastant. jag som är van vid små smäckra Hitatchi knäckte nästan handleden ;D . Ska bli kul och provöra i helgen!

/jonas
 
Ha.
Satt igår och tittade på denna såg i en annons i tidningen. Tyckte det lät bra men era inlägg har fått mig att besluta mig.

Perkele
Fanns det bord som passade direkt ?
 
Snickarboden> Nog har jag pickat på en och annan spik med den ock... ::)

ornet> Joo det har de säkert. Men de har också mellanlägget som behövs för att "dewaltbordet" ska passa.
 
Hej,
Intressant. Såvitt jag kan se i specen står sig KGS 303 bra mot Bosch GTS 10S (kanske tom. 10SD) och DeWalt 707? Är det eran åsikt också?

Någon "förklaring" till detta erbjudande? Jag trodde att det var 303:an som fasades ut till förmån för 303+... förvånad när jag såg att det inte var så...

Hur fungerar det vid eventuell service? Är man rökt om man inte bor i Mönsterås då?

mvh / Oslox
 
Förlåt att jag lånar tråden, men eftersom vi ändå är inne på 303:ans kvaliteter så undrar jag en sak -- är den oprecis i de fasta lägena eller har jag lagt vantarna på ett måndagsexemplar?

Om jag t ex skall kapa 90 grader och vrider geringsarmen till det läget så låser den visserligen vid 90 grader, men jag känner att låsningen glappar en smula. Jag kan med andra ord fortfarande vrida den lite fram och tillbaka fast den så att säga ligger "i 90-spåret". Det verkar röra sig om 1-2 mm.

Har ni andra upplevt samma sak eller ska jag kontakta Metabos serviceavdelning? Köpte sågen begagnad så jag kan inte utnyttja garantin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.