Hej på er!

Beijer har kampanj på denna nu:
http://www.beijerbygg.se/webapp/wcs...102351?errorViewName=AjaxOrderItemDisplayView
De påstår att den har kostat 4495 (vilket givetvis är lögn) och det enda andra stället jag hittar den på är här:
http://www.verkter.se/Stationara-maskiner/Kap-geringssagar/Kap-och-geringssag-Bosch-GCM-800-SJ.html

Detta gör mig lite fundersam.

Den är ny enligt:
http://www.bosch-professional.com/gb/en/gcm-800-sj-30919-ocs-p/

Är det köpläge eller ska man avvakta tro?
 
  • Gilla
str2der
  • Laddar…
GCM8SJL hade jag lagt mina slantar på.

Bättre spec och marginellt dyrare.
Kommer med en mer fintandad klinga.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Mmm, har förstått att den står högt i kurs. Ska erkänna att jag får ytterligare 10% på beijer vilket innebär att åttan är 1000 kronor dyrare. Då blir det ganska stor skillnad ändå.
 
Jag köpte en GCM8SJL, hur nöjd som helst med den.. Tittade också på billigare varianter men sen köpte jag den dyrare iallafall, ångrar det inte en sekund.
 
  • Gilla
str2der
  • Laddar…
Mikael_L
Jag såg också det där erbjudandet.

Vad jag kunde utröna genom lite sökning på nätet får mig att tro att det är en snikversion av 8 sjl.
Den kan inte gera i lika stora vinklar som 8 sjl, den saknar de små utdragsborden osv osv.

Bosch har tidigare skeppat ut en snikversion av sin gcm 8, som även då fick modellnumret 800.
Då var det mest en sämre klinga och avsaknad av laser, typ. Nu verkar det vara en helt egen sågkonstruktion, där man skalat bort ganska mycket.
Jag är tveksam till denna, men möjligen om den skulle ligga extremt bra till i pris, vilket den inte gör nu.
 
Tittade på denna idag! Gjorde precis som TS och googlade, men hittade väldigt lite information. Att den inte har lampa eller laser det gör detsamma, men jag måste säga att känslan av sågen var väldigt dålig. Kändes extremt budget mot min 8s som har hängt med ett tag nu. Man ser det på konstruktionen tycker jag, den känns klen där 8s(j) känns rejäl och robust.

OT: Har något bytt fjädern bak på en GCM 8s(j)? Min har slutat fjädra, om det är långvarigt slitage eller massa damm och gegg som försämrat funktionen vet jag inte, men jag reparerar hellre min gamla än köper en ny sämre.
 
Man får gratulera!
 
Mikael_L
Jag tror det var helt rätt beslut.
Så långt jag kan avgöra utifrån produktbilder jag kan se på nätet så verkar 8'an lätt vara värd de 700 kr extra den kostar.
Jag hade gjort samma val som dig om jag valde mellan de två maskinerna.
 
É
Är det någon mer som provat GCM 800 SJ än? Är den verkligen så usel som en del säger (eller tror), det är ju ändå blå Bosch? Clas ohlsson har 25% rabatt imorn vilket betyder 2250kr för denna modell. Är sugen på att köpa denna för lite småjobb ute nu. Om jag nu ska kapa lister och liknande kan man väl komplettera med finare klinga då.
 
É
Den fanns såklart inte i någon butik, och de tar 300kr i frakt så då var det inte lika intressant längre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.