Tänkte köpa en bra kap/ger såg till vårt kommande lösvirkesbygge. XL bygghandel hade i helgen 20% på deras instående produkter och jag höll på att falla för en Luna BMS 250 S. Den kändes bra och bygghandlarn pratade varm om den hur bra kvaliten var och så, och att han nu sålde ut de som han hade på lager (3 st) till det facila priset 2995, utpris var annars strax under 6k. Köpte dock inte någon fick en känsla av att det var en utgångsmodell ,i sig inte något problem, men lite svårt att avgöra hur gammal den var.

Tips på en riktigt bra såg med bord önskas! Max 5k har bra kontakter i UK som åker titt som tätt över till Sverige.
 
Om jag inte kommer ihåg helt fel var det ett test av kap- och gersågar i senaste numret av Gör-det-själv, men det var inga större överraskningar i det testet.

Att handla vertyg i England är vanligtvis avsevärt billigare, men K-rauta har ett erbjudande på en DeWalt DW777 för 2995:-. Jag har inte själv använt den, men då DeWalt burkar ha bra verktyg kanske den kan vara ett alternativ?
http://www.k-rauta.se/Files/V14_TIDNING_2010(1).pdf
 
Det står lite kryptisk att K-Rauta vill ha 1995:- för den sågen, men givetvis måste det vara fel.

Jag har en Bosch GCM8 och är ruskigt nöjd med den, finns av och till för 3995:- inkl. moms.
 
I K-rautas annons står det väl 2999:- för sågen och 1999 för stativet?
 
Pepparkaka skrev:
I K-rautas annons står det väl 2999:- för sågen och 1999 för stativet?
Just det! Jag får skylla på...öhh...vädret! :)
 
H
Köp du en DeWalt 777 så blir du nöjd. har en och den har använts flitigt, funkar mycket bra. Bosch gröna skulle jag inte rekommendera.
 
Jag har förstått här på forumet att många haft problem med boschs gröna. Min har dock fungerat hur bra som helst så det verkar som man kan ha tur och få en som funkar. Jag är väldigt nöjd med min. Bortsett från att det inte går att ställa in lasern rätt, något som jag inte behöver men om den är där borde den fungera. När jag köpte min var jag lite osäker på hur mycket jag kom att använda sågen och ville inte lägga för mycket pengar på den. Jag har insett efterhand att det är ett väldigt användbart verktyg. Det är dock väldigt viktigt att man kan lita på inställningarna varför jag idag nog inte skulle chansa på en grön utan betalat de extra slantarna för den blåa istället. För det får man dessutom en lättare maskin som är smidigare att flytta runt, något som jag noterat händer lite då och då.
 
pyro skrev:
Bortsett från att det inte går att ställa in lasern rätt, något som jag inte behöver men om den är där borde den fungera.
Vet inte om det är något specifikt problem för Boschs gröna. Jag har en blå, men har aldrig fått riktig ordning på lasern där heller.
 
Har köpt en Bosch GCM 8s med tillhörande stativ GTA 3700 på www.duabhuset.se för 4995 paketpris.
Tycker det verkar vara billigt för en bra såg.
 
Redigerat:
Själv var jag och köpte en Makita LS0714 på K-Rauta igår... de har 20% på allt Makita de har i lager, sen får man 1000:- i presentkort om man handlar för 5000:-.
Så sågen kostar egentligen 5999:-, sen 20% rabatt blir 4800:- och då lade jag på en verktygslåda som jag behöver för 329:- och vips så fick jag 1000:- i presentkort... med andra ord 3800:- för en Makita LS0714 vilket jag är mycket nöjd med. :)

Visst, 1000:- i presentkort betyder inte pengar i fickan men då vi flyttar till hus från radhus om 2 månader så har jag svårt att se att vi inte kommer utnyttja presentkortet under första veckan. :)
 
Jag har använt en DeWalt DW777 vid vårt garagebygge och nu vid altanbygge, hur bra som helst! Raka fina snitt, tar 45x170 virke utan problem.

Det finns ju billigare sågbänkar än DeWalt, ligger ofta runt 6-700:- men då är de minre mobila stålkonstruktioner... :)
 
H
Ahlesten skrev:
Själv var jag och köpte en Makita LS0714 på K-Rauta igår... de har 20% på allt Makita de har i lager, sen får man 1000:- i presentkort om man handlar för 5000:-.
Så sågen kostar egentligen 5999:-, sen 20% rabatt blir 4800:- och då lade jag på en verktygslåda som jag behöver för 329:- och vips så fick jag 1000:- i presentkort... med andra ord 3800:- för en Makita LS0714 vilket jag är mycket nöjd med. :)

Visst, 1000:- i presentkort betyder inte pengar i fickan men då vi flyttar till hus från radhus om 2 månader så har jag svårt att se att vi inte kommer utnyttja presentkortet under första veckan. :)
I Halmstad på K-Rauta tar de 5699:- för samma såg.
 
H
Roev08 skrev:
Jag har använt en DeWalt DW777 vid vårt garagebygge och nu vid altanbygge, hur bra som helst! Raka fina snitt, tar 45x170 virke utan problem.

Det finns ju billigare sågbänkar än DeWalt, ligger ofta runt 6-700:- men då är de minre mobila stålkonstruktioner... :)
Har en DeWalt 707 samt den gamla sågbänken i svart. Mycket nöjd med allt. Ett garage, en tillbyggnad, en kupa, ett nytt tak, inredning av andra våningen samt en massa annat. Har inte ens bytat klingan än. Raka fina snitt och enkel att använda. Blir nog en XPS när denna slits ut, omdet går att slita ut en DeWaltd^_^b
 
hokanp skrev:
I Halmstad på K-Rauta tar de 5699:- för samma såg.
Mmm, har sett att det finns varierande priser... och då från 5699 till 5999.

Men men, då jag fick totalt 2200:- i rabatt så är jag ändå nöjd. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.