Hej

Vad använder ni för redskap nät ni kantskär gräsmattan? Jag vill väldigt gärna ha lika skarpa kanter som Olle Berg men känner att det är overkill att köpa en proffsmaskin för ändamålet. Ett handhållet skarpt redskap skulle funka för mig.
 
Sök på kantspade så kommer många olika sorter upp, har själv den snedskurna typen, kopia av den som säljs i varuhus men byggde en större och kraftigare modell eftersom den används i mitt jobb ochså.
 
Bra där, tack så mycket. Det verkar som att min lokala K-Rauta har en modell från Fiskars så det får bli eftermiddagens övning.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Jag kör en kantskärare från Biltema som jag tycker fungerar bra.

Tidigare hade jag en halvmåneformad från Jula, men den gick sönder snabbt och var svår att skära rakt med.

De kanter som inte behöver skäras utan klippas snyggt använder jag en kantsax med teleskopskaft.
 
Redigerat:
Herr Hysteres Herr Hysteres skrev:
Bra där, tack så mycket. Det verkar som att min lokala K-Rauta har en modell från Fiskars så det får bli eftermiddagens övning.
¨
Googlade på den, och insåg att det är en sådan jag har, dock antik, minst 50 år på nacken. "Cutting edge tecnology" ;)
Funkar hur som helst jättebra.
 
  • Gilla
Biggie och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.